کد خبر: ۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
دبیر اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران گفت: کنگره شهدای دانشجوی استان تهران اولین کنگره‌ای است که با تلفیق هنرهای تجسمی سعی دارد تا با زبان هنر پیام شهدا را به دانشجویان منتقل کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛مجید درویشی در نشست خبری اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط ویژه استان تهران و تفکیک جغرافیایی تا به امروز کنگره در استان تهران برگزار نشده و برای اولین بار است که چنین کنگره‌ای در سطح استان تهران برگزار می‌شود.  
 
وی تصریح کرد: شناسایی شهدای دانشجو کار سختی بود که از اواسط شهریور کار آن را آغاز کردیم و با مراجعه به دستگاه‌های ذیربط نتوانستیم اطلاعات جامعی را بیابیم، اما با کار جهادی توانستیم ۱۵۰۰ شهید دانشجو را شناسایی و پیش بینی می‌کنیم که شهدای دانشجو به ۲۰۰ شهید برسد.  
 
دبیر اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با بیان اینکه ستاد مرکزی برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان تهران تشکیل شده است، اظهار داشت: با هماهنگی با نهادهای مربوطه از جمله بسیج، سپاه، استانداری، شهرداری و... دبیرخانه این کنگره را در ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران برپا کرده که این دبیرخانه شامل کمیته‌های متفاوتی است.  
 
وی افزود: تاکنون تولیداتی از سوی دبیرخانه کنگره شهدای دانشجوی استان تهران وجود داشته که از جمله آن می‌توان به نرم افزار جامع شهدای دانشجو و نشریه معدل ۲۰ که به تشریح شهدای دانشجو و وظایف امروزمان در این عرصه اشاره کرد.  
 
وی ادامه داد: رونمایی و افتتاح تالیف کتابهای شهدای دانشجو از جمله شهید علیرضا موحد دانش فرمانده تیپ سیدالشهداء و دانشجوی دانشگاه تبریز و همچنین شهید حسین صیدی فرمانده سپاه ایلام و دانشجوی دانشگاه علامه خواهیم داشت.  
 
دبیر اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با بیان اینکه از چند مستند و کلیپ تولید شده درباره شهدای دانشجو در این کنگره رونمایی خواهیم کرد، افزود: ۸ یادواره شهدای دانشجو در شهرستانهای مختلف داشته‌ایم که با استقبال خوب دانشجویان و مسئولان برگزار شد، همچنین چهارشنبه ۲۶ آذر کنگره پایانی استانی و یادواره شهدای دانشجوی شهرستان‌ها از ساعت ۹ الی ۱۲ در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.  
 
وی تاکید کرد: کنگره شهدای دانشجوی استان تهران اولین کنگره‌ای است که با تلفیق هنرهای تجسمی سعی دارد تا با زبان هنر پیام شهدا را به دانشجویان منتقل و طبق گفته رهبر معظم انقلاب که در ترویج دفاع مقدس از زبان هنر استفاده شود، عمل کرده است.  
 
درویشی با بیان اینکه در این کنگره برپایی نمایشگاه کتاب و آثار و وصایای ۱۵۰ شهید دانشجو را خواهیم داشت، اظهار داشت: همچنین از دبیرخانه شهدای دانشجوی استان تهران رونمایی می‌کنیم که قرار است هر دو سال یکبار این کنگره در سطح استان برنامه را برگزار و به تبیین و ترویج و شناسایی رسیدگی به زوایای پنهان شهدای دانشجو بپردازد.  
 
وی تصریح کرد: سخنرانان این کنگره سردار نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء، علیرضا پناهیان مشاور فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و همچنین محمد قمی رئیس شورای مرکزی کنگره شهدای مرکزی استان تهران خواهد بود.  
 
دبیر اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران با بیان اینکه همچنین در این کنگره از خانواده شهدای دانشجو تجلیل می‌شود، ادامه داد: برای حضار نیز قرعه کشی ۴ سفر عتبات عالیات را در نظر گرفته‌ایم و سعی کرده‌ایم در این کنگره از طیف‌های مختلف شهدای دانشجو نام ببریم که در جنگ تحمیلی و مدافع حرم و فتنه به شهادت رسیدند.  
 
درویشی افزود: همچنین از سایر مذاهب که در بین شهدای دانشجو داشتیم نام بردیم و از خانواده آن‌ها برای حضور در کنگره دعوت کردیم.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این کنگره یکی از تجمعات عظیم بسیج دانشجویی و استان خواهد بود که بزودی تمام اطلاعات شهدای دانشجو در کتابی تالیف و منتشر که در کنگره‌های بعدی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: