کد خبر: ۵۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۸
قیمت دلار به ۴۹۲۱ تومان رسید
در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز قیمت دلار به ۴۹۲۱ تومان رسید تا تنها یک گام دیگر برای 5 هزار تومانی شدن فاصله داشته باشد. دلار سال 96 را با 4767 تومان به پایان رسانده بود.
آغاز سال 97 با گرانی دلار در بازار
در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز قیمت دلار به ۴۹۲۱ تومان رسید تا تنها یک گام دیگر برای 5 هزار تومانی شدن فاصله داشته باشد. دلار سال 96 را با 4767 تومان به پایان رسانده بود.
در جریان معاملات بازار آزاد تهران امروز هر دلار آمریکا ۴۹۲۱ تومان، یورو ۶۱۳۳ تومان، پوند ۶۸۷۲ تومان، درهم امارات ۱۳۵۷ تومان و لیر ترکیه ۱۳۱۲ تومان معامله شد.
افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در حالی افتاق افتاد که بانک مرکزی در اولین روز کاری۹۷ قیمت دلار مبادله ای را 3 ریال کاهش داده بود تا دلار اولین روز سال 97 را با ارزانی آغاز کند.
براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای اولین روز کاری سال 97 با ۳ ریال کاهش نسبت به آخرین روز کاری سال گذشته (بیست و هشتم اسفند ۱۳۹۶) ۳۷ هزار و ۶۸۷ ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۵۷ ریال افزایش ۵۳ هزار و ۲۵۵ و هر یورو نیز با افزایش ۳۲۵ ریالی ۴۶ هزار و ۵۷۴ ریال ارزشگذاری شد.
بازار آشفته دلار در روزهای پایانی سال 96 سبب شده بود تا  روزهای واپسین اسفندماه حدود ده نرخ برای دلار در شهر تهران وجود داشته باشد و در مبادلات رسمی و غیررسمی محل اعراب و توجه قرار می‌گیرد. بر این اساس، نرخ رسمی بودجه ۳۳۰۰ تومان، نرخ رسمی بانک مرکزی ۳۷۵۳ تومان، نرخ مسافری توریستی ۴۴۸۰ تومان، نرخ رسمی موزون سنا ۴۴۹۵ تومان، نرخ رسمی تزریقی به صراف ۴۷۸۵ تومان، نرخ فروش رسمی صراف به مردم ۴۸۰۰ تومان، نرخ فروش رسمی صراف در کف بازار ۴۸۵۰ تومان، نرخ فروش رسمی صراف بدون ثبت در سنا ۴۹۰۰ تومان، نرخ فروش حواله شرکتی ۴۸۶۰ تومان و نرخ فروش حواله شخصی ۴۹۲۰ تومان بود.
این آشفتگی سبب شد تا بسیاری از بازارها به خاطر همین تلاطمات ارزی، تحت الشعاع قرار بگیرند و نرخ‌های عجیب و قریبی در آنها اعمال شود. در این میان صرافی‌های غیرمجاز و برخی دلالان، لیدر بازار شده بودند و بازار را هدایت کردند؛ جلوی پاساژ افشار و لاله‌زار همچنان شلوغ بود و رفت و آمد دلالان را به خود می دید.
هر چند در سال ٩٦ تعداد ٢٠٠ صرافی غیرمجاز یا مجاز متخلف با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضاییه پلمب شدند و برخوردهای نهادهای مسئول سبب شد تا در روزهای آخر تا حدودی این بازار آشفته به ساماندهی برسد اما همچنان کمبود دلار خریداران را آزار داد و به دام دلالان کشاند.
حالا همه منتظرند تا ببینند دلار در سال 97 بر چه مداری حرکت می کند و امسال برای نرخ ارز چه سرنوشتی رقم خواهد خورد.


برچسب ها: دلار ، نرخ ارز ، قیمت دلار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار