کد خبر: ۵۹۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
در حاشیه یازدهمین finex (نمایشگاه بورس بانک، بیمه) با حضور مهندس بختیاری مدیرعامل بیمه دی برگزار شد؛
نشست تخصصی بررسی کاربرد بلاک چین (فناوری زنجیره بلوکی) در بازارهای مالی با حضور مهندس سید مجید بختیاری مدیر عامل شرکت بیمه دی در نمایشگاه fin stars برگزار شد.
نشست تخصصی بررسی کاربرد بلاک چین در بازار مالی

 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل؛ در این نشست تخصصی که با حضور مدیران عامل چندین شرکت فعال در حوزه های انفورماتیک برگزار شد، مهندس بختیاری به عنوان متخصص حوزه بیمه، در زمینه کاربرد این فناوری در صنعت بیمه گفت: استعداد بسیار بالایی برای استفاده از بلاک چین در تمام زنجیره های ارزشی بیمه از جمله فرآیندهای صدور و خسارت وجود دارد. شفافیت و امنیت این فناوری می تواند نقش بسیار مؤثری در روابط نمایندگان و کارگزاران به عنوان حلقه اتصالی شرکت های بیمه و بیمه شدگان بازی کند.
وی درباره وضعیت بلاک چین در بازار مالی جهان گفت: 56% از شرکت های بیمه در دنیا در حال مطالعه این مسئله هستند و شرکت های بسیار شاخص در بازار بیمه جهان فعالیت های محدودی را در این زمینه عملیاتی کرده اند.
مدیرعامل شرکت بیمه دی بیان کرد: به نظر می رسد شرکت های بیمه می توانند در بحث بیمه های اتکایی تعاملات خوبی را با استفاده از این قابلیت داشته باشند، همچنین بیمه های عمر را هم می توانیم با توجه به مزیت های این سرویس بیشتر بشناسانیم و در جامعه توسعه دهیم و به طور خلاصه باید گفت این فناوری می تواند ضریب نفوذ بیمه را در کشور جا به جا کرده و به طور چشمگیری افزایش دهد.
مهندس بختیاری درخصوص بستر سازی این فناوری اظهار داشت: نکته مهم این است که وقتی با مقوله ای دیجیتال مانند بلاک چین مواجه می شویم، در ابتدا فرهنگ سازی آن باید مورد توجه قرار بگیرد. بسیار حائز اهمیت است که در ابتدا واقعیت ها و قابلیت های آن را شناسایی، و زیر ساخت های آن را فراهم کنیم و در نهایت واقع بینانه و تخصصی با آن مواجه شویم. به طور مثال یکی از الزامات اساسی در شرکت های بیمه و به طور کل در صنعت بیمه، بحث راه اندازی سیستم های جامع بیمه گری است که بتواند بستری مناسب برای تعریف عملیاتی فناوری هایی مانند بلاک چین را فراهم کند.
وی در پایان افزود: امروزه بسترهای دیجیتال و فضای مجازی در جامعه رونق پیدا کرده اند که خود این مطلب، و همچنین حمایت های صنعت بیمه، پذیرش این پدیده را در جامعه تسهیل می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: