کد خبر: ۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۰
معاون رئیس جمهور در امور زنان مطرح کرد:
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پژوهش‌های نظام‌مند و کاربردی صورت نگرفته که این امر نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی برای تدوین برنامه‌های بلند مدت در حوزه زنان است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ شهین‌دخت مولاوردی در همایش بزرگداشت هفته وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش که امشب در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد به دیدارهای امروز خود با علما و مراجع تقلید قم  اشاره کرد و گفت: امروز دومین سفر به قم در دومین سال کار دولت تدبیر و امید را به منظور دیدار با مراجع تقلید و بهره‌گیری از فرمایشات و نظرات آنان در ارتباط با امور زنان و خانواده را انجام دادیم که  امیدواریم بتوانیم به واسطه این ارتباط‌ها از ظرفیت عظیمی که در قم وجود دارد در بحث پژوهش در امور زنان و همچنین پیشبرد اهداف و برنامه‌هایمان بهره‌ببریم.
 
وی در ادامه به تبیین ماموریت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت و اظهار کرد:‌ در جامعه ما پژوهش در حوزه زنان و خانواده آن‌طور که باید صورت نگرفته و این امر در عدم دستیابی به جایگاه مناسب در حوزه زنان خودش را بیشتر نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: کارهای خوبی در حوزه پژوهش در کشور صورت گرفته ولی تا رسیدن به استاندارد جهانی فاصله داریم و امیدواریم با برنامه‌هایی که در دولت در حال تدوین است این جایگاه به زودی به نقطه‌ای که مطلوب کشورماست برسد.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه در حوزه زنان و خانواده پژوهش‌های نظام‌مند و کاربردی به شکل مطلوب صورت نگرفته بیان کرد: از سوی دیگر نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه نیز  در عمل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد که این امر نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی است تا بتوانیم برای برون رفت از آن برنامه بلند مدت تدوین کنیم.
 
مولاوردی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش‌های زنان و خانواده در دولت اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده باید از طریق همکاری با دستگاه‌های اجرایی و عملکرد آنان در حوزه زنان و خانواده ماموریت خود انجام دهد و عملکرد دستگاه‌های مختلف در این حوزه را بررسی کند.
 
وی افزود: توانسته‌ایم نیازهای پژوهشی زنان و خانواده را رصد کرده و در ادامه نیز با حمایت از پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشجویی نیازهای پژوهش حوزه زنان و خانواده را برطرف کنیم.
 
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در استان‌های کشور اقدام به آسیب‌شناسی در امور زنان و خانواده کرده‌ایم گفت: 31 گزارش استانی تهیه شده که در سفرهای استانی رئیس جمهور و برنامه‌های تدوین شده توسط خودمان از آن بهره‌برداری خواهد شد تا بتوانیم کارهایی مطابق واقعیات جامعه و به دور از کلی‌گویی در حوزه زنان انجام دهیم.
 
مولاوردی افزود: دست نیاز خودمان را به سوی مراکز علمی، حوزوی و پژوهشی دراز می‌کنیم تا با هم‌افزایی قدم‌های بلندی را جهت رساندن جایگاه زنان به جایگاهی که اسلام برای آنان ترسیم کرده برسانیم.
 
وی در پایان از تصویب روز ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم با استفاده از این فرصتی که به دست آمده بتوانیم با جنایاتی که به نام اسلام برای خشک کردن ریشه‌های اسلام توسط دشمنان انجام می‌شود مقابله کرده و چهره رحمانی دین اسلام را به ویژه در موضوع زنان به جهانیان نشان دهیم.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: