کد خبر: ۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
طلا پیش از پایان نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که نوسان شدید قیمت در بازار جهانی را به دنبال داشته است، پایین مرز روانی پراهمیت 1200 دلار باقی ماند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور اواسط روز چهارشنبه به وقت محلی 1196 دلار در مقایسه با 1197 دلار در روز گذشته، معامله شد.

این فلز زرد روز گذشته حداکثر 2.5 درصد افزایش قیمت داشت اما بدنبال نوسان بازارهای سهام آمریکا و قیمت نفت و همچنین ریزش ارزش روبل که گمانه زنی‌ها را در مورد احتمال فروش ذخایر طلای بانک مرکزی روسیه تقویت کرد، این افزایش تا پایان روز به 0.3 درصد محدود شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه 0.3 درصد افزایش یافت و به 1197 دلار رسید. بهای معاملات طلای این بازار اوایل روز سه شنبه به بالای 1220 دلار رسیده بود اما تا پایان روز با بهبود بازارهای سهام آمریکا، 13.40 دلار یا 1.1 درصد کاهش یافت و به 1194 دلار رسید.

کاهش قیمت نفت خام که به پایین‌ترین سطح در پنج سال گذشته رسیده است، نگرانی‌ها را نسبت به کاهش بیشتر نرخ تورم از سقف دو درصد مورد هدف بانک مرکزی آمریکا افزایش داده است و ممکن است باعث به تاخیر افتادن تصویب افزایش نرخ‌های بهره در این کشور شود. از سوی دیگر کاهش قیمت‌های انرژی که به معنای پایین ماندن فشارهای تورمی است، طلا را تحت فشار قرار داده و به نوسانات اخیر بازار این فلز دامن زده است.

شاخص دلار بلومبرگ با برگزاری نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا تغییر چندانی نداشت و نزدیک به بالاترین سطح پنج سال گذشته قرار دارد.

به گفته تحلیلگران، سرمایه گذاران و معامله گران بازار منتظر هستند ببینند بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد یا همچنان آنها را نزدیک به صفر نگه خواهد داشت. آماده شدن سرمایه گذاران برای افزایش احتمالی نرخ‌های بهره در فروش ذخایر صندوق‌های سرمایه گذاری طلا منعکس شده است.

ذخایر اس پی دی آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و به عنوان معیار رضایت سرمایه گذاران در نظر گرفته می‌شود، برای دومین روز کاهش یافت.

افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بهره مانند طلا لطمه می‌زند در عوض از قوی شدن ارزش دلار پشتیبانی می‌کند. بهای معاملات آتی طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 که بانک مرکزی آمریکا برای پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور اقدام به خرید ماهانه اوراق قرضه کرد و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داد، 70 درصد جهش کرد اما سال گذشته با نشانه‌های احیای اقتصاد آمریکا و صعود بازارهای سهام که این بانک را به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی خود واداشت، 28 درصد سقوط کرد و اکنون به سومین دومین کاهش سالانه متوالی پیش می‌رود.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.9 درصد کاهش یافت و به 15.859 دلار رسید. این فلز پس از نزول 36 درصدی در سال 2013، از ابتدای امسال تاکنون 19 درصد کاهش قیمت داشته است.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.3 درصد افزایش، 1201 دلار معامله شد و پالادیم با 0.4 درصد افزایش، به 785 دلار رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تجارت آنلاین ، طلا ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر: