کد خبر: ۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سه کشور ایران، هند و چین به عنوان ابرقدرت در تولید صنایع دستی در جهان شناخته می‌شوند به‌گونه‌ای که از ۴۶۰ رشته صنایع دستی شناخته شده ۳۶۰ رشته آن در کشور تولید می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از تسنیم؛ مسعود سلطانی‌فر صبح امروز نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه هنرمندان چهره دستی در کشور وجود دارد اظهار داشت: کشور ما در صنایع دستی ابرقدرت است بگونه‌ای که سه کشور چین، ایران و هند در حوزه‌ تولیدات صنایع دستی دارای جایگاه مهمی در جهان هستند.

وی، با بیان اینکه 460 رشته صنایع دستی در جهان شناخته شده تصریح کرد: از 460 رشته صنایع دستی شناخته شده جهان، 360 رشته آن در کشور تولید می‌شود و یا سابقه تولید دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات تولید کنندگان صنایع دستی گفت:  تولید کنندگان صنایع دستی در کشورعلاوه بر مشکلات در حوزه مراحل تولید، در بازرگانی، بازاریابی و فروش محصولات دارای مشکلاتی هستند که برای این مهم بازارچه‌های موقت و دائمی ایجاد می‌شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه اشتغال در صنایع دستی با سرمایه‌گذاری محدود ایجاد می‌شود افزود: صنایع دستی به عنوان تولیدی که برای ایجاد اشتغال آن یک سرمایه گذاری بسیار محدود ولی دارای ارزش افزوده بالا که ارز آوری بسیار مطلوبی بدنبال دارد.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر در حوزه صنایع دستی دارای جایگاه مهمی است افزود: با توجه اینکه این استان دارای هنرمندانی چیره دست است تلاش می‌شود صنعتگران دستی استان بوشهر در نمایشگاه‌های خارجی شرکت داده شوند تا بتوانند بازارهای جدیدی بدست آورند.

انتهای پیام/ 
نام:
ایمیل:
* نظر: