کد خبر: ۶۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
توزیع ۱۷۰ ریال از ۲۸۵ ريال سود مصوب بانک انصار
جلسه مجمع عمومی عادی سالانه بانک انصار با حضور ا۵/ ۷۰ درصد از سهامداران در تاریخ 31/04/1397در محل سالن همایش های بین المللی رایزن برگزار گردید.

گزارش مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام

در این جلسه اعضاء هیات رئیسه مجمع انتخاب و پس از اعلام رسميت جلسه توسط رئیس مجمع، آقای دکتر آیت اله ابراهیمی مدیر عامل بانک گزارش هیات مدیره در خصوص عملکرد بانک را ارائه نمود آقای دکتر ابراهیمی در ابتدا به تشریح وضعیت بانک پرداخته و گزارش مختصری از تاریخچه فعالیت و ترکیب سهامداران بانک ارائه نمود و گفت : بانک انصار در حال حاضر با ۶۳۴ شعبه و باجه و ۵۰۸۷ نفر نیروی انسانی متعهد و آموزش دیده به ارائه خدمات بانکی در سراسر کشور مشغول به فعالیت می باشد. وی بخشی از برنامه ها و فعالیت های انجام شده در سال ۱۳۹۶ را به شرح زیر به حاضرین ارائه نمود

· توسعه استراتژی کسب و کار در فاز دوم طرح تحول نظر بر انتخاب بازار هدف برای

· خطوط کسب و کاری خرد، کسب و کارهای کوچک و متوسط و ویژه

· توسعه بازار پرداخت های خرد از طریق بکارگیری فناوری های نوین

· استقرار سیستم مدیریت خطا و مدیریت ریسک بر روی فرایندهای کلیدی کسب و کار

· احصاء، شاخص های اقتصاد مقاومتی در بخش تجهیز و خدمات بانکی

· ارتقای سطح ویژگی های بانک در تراز انقلاب اسلامی

· راه اندازی شعب وحدت در استان های هرمزگان و آذربایجان غربی (ویژه اهل سنت)

· تکمیل و راه اندازی سامانه رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک

· شناسایی عوامل دموگرافیک و طول عمر بر نرخ ریزش مشتریان

· محاسبه دقت شبکه طراحی شده از طریق ماتریس تضاد

· برگزاری هشتمین مرحله قرعه کشی حساب های پس انداز قرض الحسنه

· راه اندازی سامانه های سیاح، شهاب و سپام با توجه به الزامات بانکی

· تست و راه اندازی اینترنت بانک جدید تولید داخلی)

· طراحی سیستم نرم افزاری یکپارچه کنترل و نظارت مبتنی بر ریسک - به روز رسانی سامانه کاوش ALM بر اساس الزامات بانک مرکزی

· تهیه سامانه محاسبه نقطه سربسری و بهینه سازی سود

· دریافت جایزه ملی مدیریت مالی ایران در سطح تندیس زرین

· پیاده سازی و استقرار کانون ارزیابی و توسعه مدیران و کارکنان

· طراحی مدل اجرا، و پیاده سازی برنامه ریزی توسعه فردی IDP

· نظارت شرعی جهت انطباق عملیات بانکداری اسلامی با موازین شرعی

· مدیریت پرتفوی بورسی بانک با توجه به سیاست های کلان بانک و کسب سود مورد انتظار

· راه اندازی مرکز توسعه فناوری های نوین انصار

· ارائه برنامه زمانبندی بسته های ارزش SME، در قالب CANVAS

مدیر عامل بانک انصار با انجام تحلیلی در خصوص حجم و ترکیب سپرده های بانک که در پایان سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۳۱۸۴۸۵ میلیارد ریال می باشد، با اشاره به ترکیب منابع بانک و وجود منابع ارزان قیمت که از ویژگی های مهم رقابتی بانک می باشد، گفت: در فضای کنونی بازار پول و بانک که عمدتا بانک های رقیب با استفاده از ابزار نرخ سود به جذب منابع می پردازند، بانک انصار ضمن رعایت دستورالعمل های ابلاغی بانک مرکزی در خصوص نرخ سود سپرده ها صرفا با حفظ و جذب منابع جاری و قرض الحسنه به بهینه سازی کیفیت منابع پرداخته است.



دکتر ابراهیمی در خصوص توسعه تجهیزات بانکداری الکترونیک در بانک انصار به ذکر آمارهایی در این زمینه پرداخت. وی همچنین به تلاش بانک در حوزه خدمات کارمزدی در شبکه بانکی اشاره کرد و گفت موضوع زیر ساخت های پیشرفته فناوری اطلاعات که عمدتا با همت و سخت کوشی کارکنان خود بانک تجهیز و آماده سازی شده است. از آن به عنوان مزیت رقابتی دیگر بانک یاد کرد.


دکتر ابراهیمی اظهار نمود، تست تسهیلات به کل سپرده ها در بانک انصار، در پایان سال ۱۳۹۶ حدود 4/78 درصد بوده و طی این سال بالغ بر 453117 فقره تسهیلات شامل وام قرض الحسنه و تسهیلات عقود اسلفی پرداخته شده است همچنین خاطرنشان کرد نسبت مطالبات غیرجاری بانک در سال مورد گزارش دال مقايسه با متوسط بانک های خصوصی با فاصله با اهمیت مطلوب ارزیابی می گردد

دکتر ابراهیمی : موفقیت های بانک انصار نتیجه حمایت های خدای متعال، مجاهدت مدیران و همکاران و پیمودن راه شهدا و خدمت به مردم است.

دکتر ابراهیمی در ادامه به جایگاه بانک در بازار سرمایه اشاره کرد و در خصوص عملکرد بانک در بازار سرمایه اظهار نمود. در رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال ۱۳۹۶ ، بانک انصار در تابلوی اول بورس، توان شفاف ترین نشر بورسی در شاخص اطلاع رسانی و قابل اتکا بودن در بین بانک های ورسی را به خود اختصاص داده است

دکتر ابراهیمی : بانک انصار سال ۱۳۹۶ در تابلوی اول بورس، عنوان شفاف ترین ناشر بورسی در شاخص اطلاع رسانی و قابل اتکا بودن در بین بانک های بورسی را کسب کرد.

مدیر عامل بانک انصار مدیریت سود وزیان را از دیگر برنامه های مهم بانک برای اطمینان بخشی به سهامداران محترم بانک اعلام نمود و از ارزش ذاتی و پتانسیل های موجود در بانک برای هموار سازی سود سخن به میان آورد در ادامه دکتر ابراهیمی گفت، به منظور صیانت از حقوق سهامداران و سپرده گذاران بانک، همواره تلاش می نماید با ایجاد تعادل بین درآمدهای مشاع و هزینه سود علی الحساب پرداختی به سپرده گذاران علی رغم وجود عوامل متعدد خارج از اختیار بانک، حقوق تمامی فی تفتان خود را از جمله کسب وقف نرخ تق الوكالة واقعی (۳ درصد) برای سهامداران و همچنین پرداخت سود قطيبة سپرده های سرمایه گذاری در سال ۳۹۶ را تامین نموده است

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های گسترده برای سال ۱۳۹۷ بانک، تعدادی از این برنامه ها را به شرح ذیل بیان نمود :

· طراحی و بازنگری ساختار سازمانی بانک مبتنی بر الزامات خطوط کسب و کار بلاک در فاز دوم طرح تحول

· توسعه خدمات پرداخت خرد از طریق کیف پول الکترونیکی

· بهینه سازی سید مشتریان بر اساس الزامات بوم کسب و کار بانکداری خرد، SME و ویژه

· بهینه سازی پرتفوی اعتباری سپرده ای بانک برای پوشش الزامات بال ۲ و ۳

· طراحی سند کسب و کار راهبردی بانک

· بازنگری سیستم کارت امتیازی متوازن (BSC) بر اساس راهبردهای بانک

· تمرکز مطالعات بر توسعه مدل های کسب و کار نوین بانکی با رویکرد اقتصاد مقاومتی

· تدوین سند جامع خدمات بانکی

· توسعه بانکداری دیجیتال

· ارائه خدمات بر اساس بانکداری باز (OPEN BANKING)

· بسط و گسترش خدمات BPMS

· انجام حسابرسی فرآیندهای فناوری اطلاعات بر مبنای الزامات ITIL و Cobit

· تکمیل سامانه قیمت گذاری عبدالات داخلی شعب FTP :

· تهیه ربات اطلاع رسانی شبکه های اجتماعی بانک

· متعادل سازی پرتفوی سرمایه گذاری بانک در شرکت های تابعه در راستای الزامات بانک مرکزی

مدیر عامل و رئیس شورای عالی اقتصاد مقاومتی بانک انصار : تا پایان سال حدود ۷۱ درصد از کل تسهیلات اعطایی در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از و تولید داخلی پرداخت گردیده است.

رئیس شورای عالی اقتصاد مقاومتی بانک انصار در این مجمع با اشاره به اقدامات بانک در راستای تحقق اهداف اقتصلا مقاومتی گفت ، در سال گذشته جهت گیری اعطای تسهیلات بانک انصار به نحوی هدف گذاری شد که تا پایان سال حدود ۷۱ درصد از کل تسهیلات اعطایی همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی پرداخت گردید.

در این جلسه بعد از ارائه گزارش مدیرعامل گزارش حسابرس و بازرس قانونی قرائت گردید و صورت های مالی و عملکرد هیات مدیره بانک برای سال مالی منتهی به 29/12/1396تصویب شد. در سال مالی ۱۳۹۶ هلدینگ بانک انصار 361 ریال سود از بابت هر سهم کسب کرد و با مدیریت و هموارسازی سود اکتسابی سود هر سهم شرکت بانک انصار 285 ریال شناسایی که از این میزان معدل ۱۷۰ ریال تقسیم گردید که بالاترین رقم سود تقسیمی در شبکه بانکی است در پایان، مجمع نسبت به تصويب ساير موارد مندرج در دستور جلسه اقدام و راس ساعت مقرر خاتمه یافته.

نام:
ایمیل:
* نظر: