کد خبر: ۶۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
مدیرعامل بانک قوامین در آستانه ورود به چهارمین سال حضور خود در بانک قوامین حفاظت از منافع سهامداران و سایر ذینفعان را به عنوان یک اصل مهم و مورد توجه در سیاست های مدیریتی خود در سه سال حضور در بانک قوامین اعلام کرد.
در فرایند مدیریتی که در مجموعه بانک با آن روبه رو بودیم منافع همه ذینفعان را در نظر داریم

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قوامین دکتر تقی نتاج گفت : سیاست های اتخاذ شده در این چندسال با توجه به محدودیت هائی بود که در مجموعه بانک قوامین با آن روبه رو بودیم. محدودیت هایی که تمام لایه های بانک را در بر میگرفت و ما تلاش کردیم تا آنجائی که می شود این محدودیت ها تأثیر کمتری بر مسائل صنفی همکاران داشته باشد. وی ادامه داد : تصمیم گیری در این شرایط با توجه به چالش هائی که با آن روبه رو بودیم نیازمند یک برنامه ریزی منسجم بر مبنای خرد و همت جمعی بود . ضمن اینکه می بایست تنگناهایی که اساساً سازمان را خواه ناخواه در گیر می کرد رانیز قبول کنیم.
تقی نتاج همراهی کارکنان بانک قوامین را در به بارنشستن این سیاست ها بسیار موثر دانست و گفت : همکاران من در بانک قوامین با درک بالایی که از شرایط داشتند باعث شدند تا در این سه سال کارهای خوبی انجام شود و سند تحول بانک که در چارچوب همین سیاست ها تدوین و تحقیق شده بود به خوبی اجرائی شود و بحمدالله الان شاهد به بارنشستن دستاوردهای آن هستیم. 
مدیرعامل بانک قوامین تعریف سبد محصولات ، تلاش در حفظ برند قوامین ، پویائی ساختار سازمانی ، بهره گیری از نیروهای جوان و با انگیزه در لایه های مدیریتی ، برنامه ریزی در تعالی هویت سازمانی ، انضباط مالی و مدیریت هزینه ها ، تلاش در شفاف سازی و وصول مطالبات ، همسوئی با سیاست های پولی و بانکی و دهها برنامه دیگر را به عنوان دستاوردهای مهم اجرای سند تحول راهبردی بانک معرفی کرد که در طول این سه سال با همکاری کارکنان بانک قوامین تحقق یافته است.
وی ادامه داد : یقیناً این اقدامات ایده آل نبوده است و مطمئناً ضعف هایی هم در آن وجود داشته است. لیکن به عنوان عضوی از مجموعه بانک وزین قوامین با نگاهی به تلاش همکاران در این سالها که گفته شد،  احساس می کنم اقدامات خوبی صورت گرفته است و از این بابت از همکارانم در تمام لایه های سازمان مخصوصاً همکاران زحمتکش در سطح شعب سراسر کشور تقدیر می کنم.
مدیرعامل بانک قوامین با اشاره به چالش های بزرگی که نظام بانکی کشور با آن روبه روست گفت :بررسی این چالش ها و عللی که منجر به ایجاد این مشکلات عدیده شده است از حوصله این جا خارج است ولی با توجه به اینکه شرایط بانک ما جدا از سیستم بانکی نیست ، در میان تلاطم سختی که پیش روی نظام بانکی کشور است بانک ما نیز کم و بیش درگیر مشکلاتی بود که خواسته یا ناخواسته به آن تحمیل شده و یا با آن روبه رو شده بود و باید توجه داشته باشیم که این مشکلات یک روزه ایجاد نشده که بخواهیم یک روزه آن را حل کنیم و حل این مشکلات نیازمند صبوری و برنامه ریزی هدفمند ، تلاش ، همت و انسجام سازمانی است و قطعاً در چارچوب این موارد که گفته شد و با عزم و اراده ای که در همکارانم سراغ دارم می توانیم بر این مشکلات نیز غلبه کنیم.
دکتر تقی نتاج با ذکر این نکته که خلاقیت در محدودیت رقم می خورد به هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و عملکرد رزمندگان ما در آن هشت سال و بروز توانمندیهای جوانان این مرز و بوم و خلاقیت هایی که باعث شد جبهه ی اسلام ابتکار عمل را در دست بگیرد را ناشی از محدودیت هائی دانست که در آن ایام با آن روبه رو بودیم وگفت: همکاران ما  از همان نسل و یا فرزندان همان نسل هستند و یادگرفته اند که باید با مشکلات بجنگند و نه از آن فرار کنند . پس بر همین اساس به عنوان بانکی که میلیون ها مخاطب دارد و سهم بزرگی از منابع پولی کشور را دراختیار دارد همچنان پر قدرت گام بر می داریم و با توکل به حضرت حق و با تکیه بر توانمندیهای همکاران خود ، با برنامه ریزی منسجمی که صورت گرفته است در راستای تحقق هدف های بزرگ خود به پیش می رویم. مدیرعامل بانک قوامین استفاده از توانمندیهای همکاران در پیشبرد اهداف بانک را یک امتیاز دانست و گفت : 
در طول حضور خود در بانک قوامین سعی کردم ارتباط خود را با همکارانم حفظ کرده و از طرق مختلف از نظرات همکاران خود بهره مند شوم . وی سفر به استانهای مختلف و حضور در جمع کارکنان را یکی از برنامه های ارتباطی خود با کارکنان دانست و گفت : در طول اولین سال حضور خود در بانک سعی کردم به اکثر استانها سفر کنم و در جمع کارکنان و پای صحبت آنها بشینم و الان هم اگر فرصتی پیش آید حتما این کار را خواهم کرد چون نتایج این دیدارها و ارتباط نزدیک با همکاران بسیار ارزنده و موثر است.
وی ادامه داد در نظارت راهبردی که معمولا توسط معاونین و مدیران ستاد و به طور منظم در سراسر کشور انجام می شود نیز نقطه نظرات همکاران و مسائل موجود به اینجانب منعکس می شود و شخصاً بر رسیدگی و پی گیری این نقطه نظرات اشراف دارم.
دکتر تقی نتاج نشست های فصلی با مدیران کل استانها و مجامع استانی و نشست های صمیمی با معاونین و مدیران ادارات که هر چند ماه یکبار برگزار می شود را به عنوان محلی برای اخذ نظرات ، پیشنهادها و انتقادات همکاران دانست و گفت: بحمدالله کانالهای ارتباطی بنده با کارکنان به اشکال مختلف برقرار است و همین امر موجب می شود غالباً بدون واسطه از نقطه نظرات همکاران خود با خبر شوم و از آن در تصمیم گیریها بهره بگیرم.

نام:
ایمیل:
* نظر: