کد خبر: ۶۵۶۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
رئيس مركز مطالعات استراتژیک و تکنولوژی اطلاعات گروه سایپا از حضور نهادهای نظارتی در جریان ثبت نام پیش فروش خودروهای سایپا خبر داد و گفت: علاوه بر سیستم های نظارتی شرکت سایپا، سازمان بازرسی کل کشور هم بر روند ثبت نام نظارت داشت.
پاسخ سایپا به شائبه های پیش فروش خودرو

به گزارش سايپانيوز به نقل از شاتا، حسن قره يي در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر بسته شدن سایت پیش از شروع ثبت نام گفت: ساعت باز و بسته شدن سایت براساس ساعت رسمی سایت time.ir بود و ممکن است دلیل اینکه برخی گمان کردند سایت پیش از شروع ثبت نام بسته شده عدم هماهنگی مشتریان گرامی با این ساعت بوده است. البته در سایت سایپا پیش از شروع ثبت نام هم اعلام شده بود که کاربران ساعت خود را با این سایت هماهنگ کنند.

وی همچنین اعلام ادامه روند ثبت نام بعد از اتمام آن را رد کرد و افزود: ساعت 13:45 روز پنج‌شنبه رسما اعلام شد که ثبت نام تمام شده است و هیچ تناقضی بین ساعت اعلام اتمام موجودی و تمام شدن ثبت نام وجود نداشته است.

 قره يی با اعلام اینکه همه افرادی که این خودروها را خریداری کرده اند افراد حقیقی هستند، بیان کرد: شرکت سایپا آماده در اختیار گذاشتن اطلاعات این افراد به نهادهای نظارتی است.

پاسخ به نارضایتی ها

او در ادامه نارضایتی برخی از متقاضیان ثبت نام را امری طبیعی دانست و گفت: 1 میلیون و 888هزار نفر متقاضی ثبت نام خرید خودرو بودند که تنها 50 هزار خودرو قابل پیش فروش بوده‌ است و 1 میلیون و 838هزار نفر موفق به ثبت نام نشده اند که این موضوع کاملا طبیعی است.

رئيس مركز مطالعات استراتژیک و تکنولوژی اطلاعات گروه سایپا ضمن رد ادعای ناعادلانه بودن ثبت نام سایپا و خالی ماندن دست مشتریان واقعی گفت: ثبت نام کاملا اینترنتی بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن نشده است. به محض شروع ثبت نام برای شفاف‌سازی بیشتر از خبرنگاران مختلف هم دعوت شد تا از این روند خبر تهیه کنند.

حضور دستگاه های نظارتی در روند ثبت نام سایپا

قره يی همچنین از حضور دستگاه های نظارتی در روند ثبت نام سایپا خبر داد و افزود: علاوه بر سیستم های نظارتی شرکت سایپا سازمان بازرسی کل کشور هم بر روند ثبت نام نظارت داشت. علاوه براین همیشه فرآیند مدیریتی ثبت نام داخل سایت سایپا بود و رصد و پشتیبانی توسط شرکت انجام می‌شد اما این ثبت نام به منظور ارائه خدمات بهتر و همچنین شفافیت بیشتر در شرکت مگ فا انجام شد.

وی در ادامه با بیان جزئیات ثبت نام خودروهای سایپا گفت: 29درصد از ثبت نام کنندگان از استان های تهران و البرز به صورت مشترک، 9درصد از استان خراسان، 8درصد از استان اصفهان، 7درصد از استان فارس و بقیه هم از سایر استان ها ثبت نام کرده اند.

ثبت نام بیشتر از تولید سالانه شرکت های سایپا و ایران خودرو

رئيس مركز مطالعات استراتژیک و تکنولوژی اطلاعات گروه سایپا تعداد متقاضیان این سری از ثبت نام را بیشتر از تولید سالانه شرکت های سایپا و ایران خودرو اعلام و تشریح کرد: سال گذشته تولید شرکت های ایران خودرو و سایپا به صورت کلی حدود 1 میلیون و 400 هزار دستگاه بوده است و در واقع درخواست برای همین پیش فروش از کل تولیدات یک سال دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران هم بیشتر بوده است.

قره يي در پایان با اشاره به اینکه خودروها توسط مشتریان واجد شرایط خریداری شده است، توضیح داد: تایید یا رد صلاحیت افراد برای پیش‌فروش این خودروها به صورت هوشمند مورد بررسی قرار می‌گرفت و برای مثال اگر کدملی فردی تا 18ماه گذشته برای خرید محصولات سایپا ثبت شده بود سیستم اجازه ادامه ثبت نام به او نمی‌داد. همچنین شرایط سنی و کدملی مشترک هم به همین صورت عمل می‌کرد. با این حال بعد از اتمام ثبت نام برای دقت بیشتر به صورت دستی هم این شرایط دوباره بررسی شد تا اگر سیستم در موارد نادری اجازه ثبت نام داده باشد ثبت نام انجام شده لغو و خطای سیستمی اصلاح شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
من ازاول ثبت نام مکررا اقدام کردم موفق نشدم در زمان اعلام باز شدن درگاه کلا سایت از دسترس خارج بود یا شرکت خودروسازی باید اجازه ی وارادت خودرو به ما بدهد یا نسبت به ثبت نام ما اقدام کند من ای رو رسما پیگیری می کنم
نام:
ایمیل:
* نظر: