کد خبر: ۶۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
گزارش عملکرد ۵ ماهه ابتدایی سال ۹۷ بانک مسکن نشان می‌دهد بانک مسکن علاوه بر موفقیت در هدفگذاری در زمینه وصول نقدی مطالبات، توانسته از اهداف کمی تعیین شده فراتر برود و منابع نقدی بیشتری از بدهکاران خود وصول کند.
موفقیت بانک مسکن در وصول نقدی مطالبات

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از  بانک مسکن-هیبنا، بررسی عملکرد 5 ماهه ابتدای امسال مدیریت‌های شعب بانک مسکن در سراسر کشور حاکی از تحقق 108.6 درصدی اهداف تعیین شده در خصوص وصول نقدی مطالبات در سال 97 است. این آمار نشان می‌دهد عملکرد مطلوب سال جاری بانک مسکن در زمینه وصول نقدی مطالبات سبب شده میانگین کشوری این شاخص از 100 درصد فراتر رود و بانک مسکن از هدف‌گذاری‌های کمی صورت گرفته عبور کند. ارزیابی‌های کشوری حاکی است عملکرد وصول نقدی مطالبات در مرداد ماه «مطلوب» بوده است.
در عین حال بررسی عملکرد ماهانه مدیریت‌های شعب بانک مسکن در استان‌های سراسر کشور نشان می‌دهد رتبه بهترین عملکرد در زمینه وصول نقدی مطالبات به مدیریت شعب استان هرمزگان اختصاص دارد که توانسته 161.05 درصد از هدف‌گذاری تعیین شده در این حوزه را طی ماه گذشته محقق کند. رتبه دوم نیز به مدیریت شعب استان فارس تعلق دارد که توانسته علاوه بر تحقق اهداف کمی از پیش تعیین شده، 38.4 درصد بیش از این هدف‌گذاری، مطالبات بدهکاران بانک مسکن در این استان را به شکل نقدی وصول کند.
پس از آن مدیریت‌های شعب استان اصفهان با 129.03 درصد، شعب مازندران با 126.72 درصد، شعب بوشهر با 123.47 درصد، شعب گیلان با 122.39 درصد، شعب چهارمحال و بختیاری با 121.22 درصد، شعب سیستان و بلوچستان با 117.71 درصد، شعب کهگیلویه و بویر احمد با 114.49 درصد و شعب کرمان با 112.3 درصد در رتبه‌های سوم تا دهم بهترین عملکرد میانه تابستان در زمینه وصول نقدی مطالبات بانک مسکن قرار دارند و نقش زیادی در بهبود میزان تحقق هدف‌گذاری کشوری وصول نقدی مطالبات طی پنج ماهه ابتدای امسال داشته‌اند.
به این ترتیب طرح های مصوب هیات مدیره بانک مسکن با موضوع در نظر گرفتن مشوق هایی همچون بخشودگی جرایم (نظیر طرح چاووش)، در کنار پیگیری‌های شعب برای وصول مطالبات سبب شده بانک مسکن از نظر تحقق اهداف کمی در این زمینه فراتر از انتظار عمل کند.
این عملکرد سبب کاهش تعداد پرونده‌های مطالباتی و نیز کاهش نسبت معوقات به مصارف بانک (NPL) شده و در مجموع شرایط شعب بانک مسکن از نظر بازگشت منابع را بهبود بخشیده‌ است.
به گزارش هیبنا، برابر تصمیم هیات مدیره بانک مسکن، طرح چاووش که با هدف وصول نقدی مطالبات معوق بانک در ازای بخشودگی بخشی از جرایم دیرکرد تسهیلات‌گیرندگان در نیمه اول امسال اجرا شد، به مدت سه ماه از ابتدای مهر تا پایان آذر ماه تمدید شده است. اجرای پاییزی این طرح توام با اجرایی شدن برخی از مفاد طرح همت دو که سال گذشته اجرا شده بود، است که سبب خواهد شد هم سازنده‌ها و هم خریداران مسکن که به هر دلیل در سررسید مقرر موفق به پرداخت اقساط نشده‌اند، با وجود این مشوق به پرداخت نقدی معوقات خود اقدام کنند. در این صورت انتظار می‌رود در پاییز امسال نیز شاهد عملکرد مطلوب بانک مسکن در زمینه وصول نقدی مطالبات باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: