کد خبر: ۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
مدیرعامل بانک انصارگفت: طی دو سال اخیر 2هزار میلیارد تومان تسهیلات به تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی اختصاص داده‌ایم‌.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ آیت‌اله ابراهیمی اضافه کرد: آمار متوسط معوقات بانکی در بانک انصار 2.5 درصد است و این بانک رکورد‌دار کمترین مطالبات معوق در کشور است‌.

وی بانک انصار را بانکی جهادی و مردم نهاد معرفی و خاطر نشان کرد: این بانک علاوه بر اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی و مردمی فراوانی برای خود پیش‌بینی کرده است و هدف اصلی صرفا به حداکثررسانی سود سهامداران نیست.

وی تصریح کرد: در حوزه قرض الحسنه که یکی از حوزه های ارزشی و مردمی است این موضوع را به عنوان یک مسئولیت خطیر و برجسته اجتماعی مد نظر قرار داده و پیشتاز بوده‌ایم.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار نفر به عنوان نیروی انسانی در بانک انصار مشغول خدمت‌رسانی به هموطنان هستند، افزود: بانک انصار دارای 9.5 میلیون نفر مشتری و بیش از 13 میلیون حساب فعال در سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی شبکه مشتریان بانک انصار، علاوه بر حمایت از صنایع بزرگ و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، تلاش ما بر آن بوده تا بیشترین حجم تسهیلات را به صورت خرد و در دسترس آحاد جامعه قرار دهیم و در واقع، تعداد تسهیلات برحجم آن ارجحیت دارد.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت تعداد 700 شعبه و باجه‌های مستقل، از بانک انصار به عنوان بزرگترین شبکه بانک کاملا خصوصی یاد کرد.

ابراهیمی ادامه داد: ما امروز در قالب شبکه گسترده‌ای از سخت‌افزارهایمان از جمله ATM، POS‌ و سایر ابزارهای بانکداری الکترونیک دسترسی مشتریان را در هر زمان و هر مکان فراهم ساخته‌ایم؛ همراه بانک، آنی بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک انصار تمامی خدمات بانکداری الکترونیک را به مردم می دهند و بانکداری را به صورت منسجم و یکپارچه در سراسر کشور در دسترس عموم مردم قرار داده است.

مدیرعامل بانک انصار درخصوص فعالیت‌های این بانک در حوزه بانکداری اسلامی گفت: در حوزه بانکداری اسلامی بانکی پیشرو هستیم که دارای کمیته نظارت فقهی مستقل بوده و موضوعات بانکداری اسلامی را به صورت دقیق نظارت می‎کند؛ همچنین آموزش کارکنان در همین زمینه در ابعاد وسیع انجام شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در بانک انصار هنگام اعطای تسهیلات عقود اسلامی جاری می‌شود، افزود: امروز ما یک تجربه موفق در کشور داریم که با کمترین انحراف، بخشی از بانکداری اسلامی را که در مورد جذب منابع و در حیطه اختیار ماست با مراقبت‌های حرفه‌ای لازم انجام می‌دهیم. تنها نگرانی ما در حوزه تسهیلات است که از طریق کنترل‌های ویژه توانسته‌ایم نگرانی خود را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل بانک انصار به فعالیت‌های این بانک در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر حدود 2هزار میلیارد تومان حمایت از تولید داشته‌ایم و بعضا در مواردی که تولید در کارخانه‌ای متوقف شده، ما آن کارخانه را ملزم به از سرگیری تولید و جذب نیرو کرده‌ایم.

ابراهیمی ضمن اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و پروژه‌های خوب و راهبردی را شناسایی و حمایت می‌کنیم یادآور شد: در نظرداریم امسال صدمیلیارد تومان را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، که یکی از محور‌های اقتصاد مقاومتی است، سرمایه‌گذاری کنیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: