کد خبر: ۶۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
تفاهم نامه امضا شده بین دانشگاه الزیتونه تونس و هفت دانشگاه مهم ایران، دارای هفت بند و 30 ماده در زمینه های آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو، فعالیت های همسو در جهت مبارزه با تکفیر و تندوری های مذهبی است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت، نخستین نشست از سلسله نشست های هم‌اندیشی دانشگاه‌های مهم جهان اسلام امروز(شنبه، 6 دی ماه) با حضور دکتر هشام قریسه رییس دانشگاه الزیتونه تونس و برخی دانشگاه‌های مهم کشورمان در دانشگاه مذاهب اسلامی تهران برگزار برگزار شد.

در این نشست که مسوولان برخی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور از جمله دانشگاه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه علوم و فنون قرآن کریم تهران نیز حضور دارند پیرامون برخی مسائل مهم جهان اسلام از جمله " طائفه گرایی، مبارزه با افراطی گری و جریان های تندرو تکفیری " بحث و تبادل نظر شد.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای بین دانشگاه الزیتونه تونس و هفت دانشگاه از جمله دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه قم، جامعه المصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه علوم قرانی و دانشگاه علوم و فنون قرآنی امضا شد.

این تفاهم نامه دارای هفت بند و 30 ماده در زمینه های آموزشی، پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو، فعالیت های همسو در جهت مبارزه با تکفیر و تندوری های مذهبی است.

بنابر این گزارش، از دانشگاه الزیتونه تونس به عنوان یکى از قدیمى‌ترین دانشگاه‌های عربى اسلامى یاد مى شود که در سال ١١٦ قمرى (٧٣٤ میلادى) تأسیس شده و با داشتن پژوهشکده هاى مختلف اصول دین، الهیات، تاریخ، تمدن و شریعت اسلامى، از جمله مهمترین و موثرترین دانشگاه هاى جهان اسلام به شمار مى رود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: