کد خبر: ۶۷۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹
حواشی فینال لیگ قهرمانان آسیا؛
دیدار برگشت فینال لیگ قهرمان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ امروز شنبه بین تیم های فوتبال پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در ورزشگاه آزادی برگزار شد که این دیدار در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم ژاپنی به خاطر پیروزی دو بر صفر در دیدار رفت جام را به سرزمین آفتاب تابان ببرد.
اهدای جام قهرمانی به بازیکنان کاشیما آنتلرز
حساس ترین بازی فوتبال آسیا در قالب دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان، شنبه شب و از ساعت 18:30 در حضور بیش از 80 هزار تماشاگر ایرانی، بین دو تیم پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد.
حساسیت بالای مسابقه که از همان لحظات آغازین هم مشهود بود، روی کیفیت بازی دو تیم تاثیر مستقیمی گذاشته بود. پرسپولیس در دقایق ابتدایی با اتکا به سرعت بالای علی علیپور و گادوین منشا تلاش کرد از دفاع پر تعداد کاشیما عبور کند و به سمت دروازه ضربه بزند. ضرباتی که البته راه به چارچوب دروازه تیم ژاپنی نداشت.
بهترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه هم روی ضربه سر علیپور به دست آمد که واکنش به موقع سون تائه مانع از گلزنی سرخ پوشان شد تا در نهایت نیمه اول این دیدار با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یابد.
در نیمه دوم اما شرایط با نیمه اول متفاوت شد و خبری از هجوم همه جانبه پرسپولیس به سمت دروازه کاشیما نبود. پرسپولیسی ها دیگر مثل نیمه اول توان حمله نداشتند و دست خالی برانکو روی نیمکت کاملا به چشم آمد. مصدومیت بد موقع محمد انصاری هم به کلی پرسپولیسی ها را دچار مشکل کرد و باعث شد تا احسان علوان زاده در چنین بازی مهمی پا به این میدان بگذارد.
بهترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه هم توسط علی علیپور به وجود آمد که شوت مهاحم پرسپولیس با حداقل اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.
تیم مهمان هم که احتیاجی به آب و آتش زدن نداشت، با رهبری بازیکنان با تجربه ای مثل لئو سیلوا،سرجینیو و سوزوکی توانست بازی را کنترل کند تا بالاخره دیدار برگشت تیم های پرسپولیس و کاشیمای آنتلرز ژاپن در حالی در ورزشگاه آزادی به پایان رسید که دو تیم به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند اما برد دو بر صفر نماینده ژاپن در دیدار رفت فینال، سبب شد که تیم کاشیما، قهرمان باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۸ شود.
*این برای سومین بار در تاریخ لیگ قهرمانان آسیاست که تیمی از ایران به دیدار فینال راه پیدا کرد اما نه سپاهان، نه ذوب آهن و نه پرسپولیس نتوانستند عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهند و تیم های شرق آسیا قهرمان شدند.
*در پایان مسابقه برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا که در مجموع با برتری تیم کاشیما به اتمام رسید تا این تیم ژاپنی بر بام فوتبال آسیا قرار گیرد، یوما سوزوکی مهاجم گلزن این تیم که با پیراهن شماره ۹ برای کاشیما بازی می کرد، بعنوان بهترین بازیکن این مسابقات انتخاب و معرفی شد.
*همچنین جایزه بازی جوانمردانه نیز به تیم پرسپولیس رسید که سید جلال حسینی به نمایندگی از تیم پرسپولیس این جایزه را دریافت کرد.
* بازیکنان پرسپولیس که به دلیل از دست دادن قهرمانی بسیار ناراحت بودند، مورد تشویق هواداران خودی قرار گرفتند.
* تماشاگران حاضر در استادیوم آزادی یکصدا برانکو و شاگردانش را تشویق کردند تا به نوعی زحمات آنها را پاسخگو باشند.
* مسئولان رسانه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا مانع از خروج خبرنگاران از جایگاه خود شدند طبق قوانین این مسابقات، خبرنگاران باید تا انتهای مراسم اهدای جوایز در ورزشگاه حضور داشته باشند.
* داوران دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا، جوایز خود را از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دریافت کردند.
* سید جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس به نمایندگی از این تیم، جایزه بازی جوانمردانه را از وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.
* هنگامی که داوران قصد ترک چمن ورزشگاه را داشتند، تعدادی تماشاگران اشیایی را سمت آنها پرتاب کردند.
* محمد انصاری لنگ لنگان و با کمک عصا مدال نایب قهرمانی را دریافت کرد.
*زیکو اسطوره برزیلی و بازیکن و سرمربی پیشین تیم کاشیما هم در جشن قهرمانی تیم کاشیما شرکت کرد.
اهدای جام قهرمانی به بازیکنان کاشیما آنتلرز + فیلم

اهدای جام قهرمانی به بازیکنان کاشیما آنتلرز + فیلم

اهدای جام قهرمانی به بازیکنان کاشیما آنتلرز

اهدای جام قهرمانی به بازیکنان کاشیما آنتلرز

   
    
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار