کد خبر: ۶۸۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
گشتی در بازار دلارفروش ها
گشتی در بازار ارز و سکه تهران نشان می‌دهد مهمترین عامل کاهش قیمت ارز و سکه در بازار ایران به تصمیمات جدید بانک مرکزی در خصوص محدود کردن تراکنش های بانکی در روز باز می گردد .
قیمت دلار تا کجا پایین می آید؟
گشتی در بازار ارز و سکه تهران نشان می‌دهد مهمترین عامل کاهش قیمت ارز و  سکه در بازار ایران به تصمیمات جدید بانک مرکزی در خصوص محدود کردن تراکنش های بانکی در روز باز می گردد . در عین حال ترس از معاملات کلان، در پی اعدام سلطان سکه و همکار وی نیز دلیل دیگری است که عامل کاهش قیمت ارز و سکه در روزهای اخیر بوده است .
 پیش از این افراد می توانستند در یک روز بارها و بارها نسبت به انجام تراکنش بانکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان اقدام کنند اما با بخشنامه بانک مرکزی ، مقرر شد در ۲۴ ساعت تنها یک بار امکان تراکنش بانکی تا سقف ۵۰ میلیون تومان فراهم باشد . روند تسویه از طریق خریدهای کارتی نیز برای فروشنده طولانی‌تر از قبل است و این اقدام نیز با هدف کند کردن حرکت نقدینگی در دستور کار قرار گرفته است .پیش از این هفت بار در روز امکان تسویه حساب وجود داشت اما در حال حاضر به یک بار در روز کاهش یافته است.
 دیروز در ادامه ریزش قیمت ها در بازار ، بهای ارز مسافرتی و بهای خرید ارز از سوی بانک ها نیز کاهش یافت.در عین حال دلار امروز در محدوده ۱۱ هزار و پانصد تومان نیز معامله شد . بر اساس این گزارش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید .
 صرافان معتقدند کند کردن حرکت نقدینگی از یک سو و همچنین اتخاذ تدابیری به منظور محدود کردن شدید خروج غیرقانونی ارز می تواند این روند را تقویت نماید .
 در عین حال وعده رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه تدابیری برای بازگشت ۴۷ میلیارد دلار ارز به داخل کشور در دستور کار است، امید دیگری را در میان فعالان بازار ایجاد کرد . برخی فعالان اقتصادی بر این اعتقادند که پیش بینی پذیر شدن بازار می تواند کمک بزرگی به دور زدن تحریم ها در شرایط ویژه اقتصادی داشته باشد.بسیاری از صرافان قیمت ۱۰ هزار تومانی را محدوده مقاومتی دلار در ریزش اعلام می کنند.  
منبع: خبر آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار