کد خبر: ۶۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
در ديدار مديرعامل صندوق خسارتهاي بدني با رئيس کل دادگستري استان آذربايجان غربي تاکيد شد:
دکتر علي جباري در سفر به استان آذربايجان غربي با گروسي رئيس کل دادگستري و حبيبي دادستان استان ديدار کرد.
 

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومي صندوق تامين خسارت هاي بدني ، دکتر علي جباري در سفر به استان آذربايجان غربي  با گروسي رئيس کل دادگستري  و حبيبي دادستان استان ديدار کرد.

در اين ديدار دو طرف بر اجراي کامل ماده 50 قانون شخص ثالث توسط مراجع قضايي استان تفاهم کردند.

مديرعامل صندوق در اين ديدار با اشاره به راه اندازي دفاتر استاني اين نهاد به منظور تسهيل گري در ارائه خدمات به مردم استان، خواستار همکاري و تعامل نزديک محاکم قضايي و صندوق خسارت هاي بدني کشور حول ماده پنجاه قانون شد.

در اين ديدار رئيس کل دادگستري استان ضمن تقدير از راه اندازي شعب استاني صندوق، در خصوص مساعدت محاکم براي حضور نماينده صندوق در دعاوي مرتبط دستور ويژه صادر کردند.

شايان ذکر است در ماده پنجاه قانون بيمه شخص ثالث آمده است: کليه مراجع قانوني رسيدگي به دعاوي مرتبط با حوادث رانندگي از قبيل دادسرا و دادگاههاي رسيدگي کننده به دعاوي ناشي از حوادث موضوع اين قانون مکلفند صندوق يا شرکت بيمه بيمه مربوط را در مواردي که صندوق يا شرکت بيمه، طرف دعوي نباشند از طرح دعوي عليه مسبب حادثه مطلع نموده، زمان تشکيل جلسات دادگاه را رسماً به آنان اطلاع دهند. همچنين دادگاه مکلف است پس از صدور رأي، نسخه اي از رأي صادرشده را به آنها ابلاغ کند.در اين موارد، بيمه گر يا صندوق مي توانند با رعايت مقررات قانون آيين دادرسي مدني نسبت به خسارات بدني و مالي در دعوي واردشده يا پس از صدور رأي قطعي مطابق مقررات آيين دادرسي مدني اعتراض ثالث کنند.

در پايان، رييس کل دادگستري استان با تاکيد بر انسجام دستگاههاي اجرايي استان بر لزوم و اهميت کميته پيشگيري سوانح رانندگي نيز اشاره و دستورات ويژه اي در دستور کار اين کميته قرار دادند.
نام:
ایمیل:
* نظر: