کد خبر: ۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فتنه گران می خواستند 40 میلیون رأی مردم را زیر سوال ببرند و در نهایت می خواستند کم آوردن خود در پای صندوق رأی را با لشگرکشی خیابانی جبران کنند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خانه ملت؛ محمدرضا باهنردر ویژه برنامه 9 دی که شب گذشته از شبکه خبر با موضوع بررسی حماسه 9 دی پخش شد درباره طرز فکر طراحان سناریوی فتنه 88 گفت: از ابتدا قرار نظام جمهوری اسلامی این بوده و هست که تکیه گاه اقتدار و صلابتش مردم باشد و این رجوع به مردم یکی از نقاط بسیار روشن و بعضا بی نظیر انقلاب های دنیاست.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: اگر به مقوله اول انقلاب برگردیم زمانی که انقلاب به پیروزی رسید یک نفر مطرح کرد که باید از مردم بپرسیم نظام اسلامی را قبول دارند یا نه و آن شخص امام (ره) بود که در ابتدا بسیاری از مشاوران امام(ره) با این نظریه موافق نبودند و می گفتند انقلاب با این همه صلابت به پیروزی رسیده و نیاز به رأی گیری نیست اما حضرت امام(ره) اصرار داشتند که باید برای اسم نظام جمهوری اسلامی نیز از مردم سوال کرد.

باهنر در ادامه با بیان اینکه حضرت امام(ره) آینده را می دید و این نشان دهنده عمق بصیرت ایشان بود، یادآور شد: نکته جالب اینکه بعد از انتخاب نام جمهوری اسلامی امام(ره) بر نگارش و تعیین قانون اساسی تأکید کردند و به سرعت دستور به تشکیل نهادها را دادند که این هم با مراجعه به آرای عمومی بود.

وی افزود: مدت ها بین تفکرها بحث بود که برخی طرفدار جمهوری بودند و برخی طرفدار بخش اسلامی آن بودند و برخی به بهانه دفاع از جمهوریت، اسلام را زیر سوال می بردند و برعکس بعضی افراد به بهانه دفاع از اسلام جمهوریت و رأی مردم را مورد خدشه قرار می دادند لذا تعبیر حضرت آقا نیز این بود که جمهوری اسلامی یک واژه بسیط بوده و هر دو در کنار هم است.

فتنه گران همزمان به جمهوریت و اسلامیت نظام حمله کردند

باهنر در ادامه با بیان اینکه فتنه گران با یک تیر همزمان به جمهوریت و اسلام حمله کردند، عنوان کرد: پاشنه آشیل نظام این بود که همه چیز نظام دست مردم است و می خواستند کل جمهوریت را زیر سوال ببرند و واژه تقلب را مطرح کردند که یا توهم بود یا از قبل برنامه ریزی شده بود.

نایب رئیس قوه مقننه ادامه داد: دموکراسی ایران به گونه ای است که بالای 60 درصد مردم در انتخابات ها شرکت می کنند لذا آنها می خواستند 40 میلیون رأی مردم را زیر سوال ببرند و در نهایت می خواستند کم آوردن خود در پای صندوق رأی را با لشگرکشی خیابانی جبران کنند.

وی افزود: در سال 88 سه برهه فتنه داشتیم 13 آبان، روز قدس و عاشورا؛ در روز قدس که سمبل مبارزه اسلام علیه رژیم نامشروع صهیونیست بود آنها شعار "نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران" را مطرح کردند و همزاد و همدل بودن انقلاب اسلامی با آزادی قدس را زیر سوال بردند.

باهنر ادامه داد: سمبل استکبار در کشور ما آمریکاست و حتی ما در مجلس شورای اسلامی ماده واحده ای داریم که روز 13 آبان را روز سمبلیک مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن مبارزه با آمریکا می نامیم. از آنجایی که آنها نتوانستند با شعار مرگ بر آمریکا مبارزه کنند مرگ بر سایر کشورها چین و روسیه را نیز اضافه کردند .

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از آن به عاشورا رسیدند که این واقعه بارها در جامعه فراتر از اعتقاد صرفا مسلمان ها بوده و جزء باورهای عمیق مردم است و کسی نمی تواند با عاشورا شوخی کند لذا فتنه 88 یک فتنه خطیر بود که هم جمهوری و هم اسلام را زیر سوال برد.

وی افزود: بعضی ها که در مقابل فتنه تندتر بودند می گفتند 30 تیر باید حماسه می آفریدید و قائله را ختم می کردید اما ما معتقدیم حماسه 9 دی باید هر سه این واقعه را پشت سر می گذاشت تا فراگیر و عمیق شده و روز 9 دی همه مردم را به شورآفرینی متمایل کند.

9 دی محاکمه فتنه‌گران از سوی افکار عمومی بود

باهنر در ادامه با تأکید بر اینکه مشخصه حماسه 9 دی محاکمه فتنه گران از سوی افکارعمومی بود، گفت: شعارهای مردم در 9 دی ثبت شد و جای جای ایران اسلامی و نظام تا جایی که می توانست با فتنه گران با رأفت برخورد کرد. لذا برخی دوستان ما که در این زمینه تند هستند باید حواسشان باشد که ما در بعد از جریان فتنه هیچگاه نباید دنبال 13 میلیون نفر بگردیم چرا که تعداد عظیمی از آن افراد که به رئیس جمهور وقت رأی ندادند در حماسه 9 دی حضور داشتند.

نایب رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه این داستان تنها 9 دی یا خرداد 88 نبود، عنوان کرد بیانیه هایی که از سوی فتنه گران صادر شد تا بهمن 89 ادامه یافت و آن زمانی بود که بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای جهان اسلام شکل گرفته بود و نسیمی از اسلام خواهی مردم ایران طی دو سال توانسته بود حاکمان ظالم در دنیای اسلام را به زیر بکشد لذا نظام اسلامی که یک رایحه آن توانست این تحول را در منطقه به وجود آورد برخی افراد را به این فکر انداخت که اگر این طور است ایران را هم شلوغ کنیم تا تمام شود.

وی افزود: سال 78 در تهران خیلی ها لاستیک آتش زدند که در پی آن بالاترین مقامات حکومت آمریکا به این افراد پیام تبریک دادند، آنها از اول انقلاب دنبال همین بوده اند و هسته ای و حقوق بشر بهانه است و به گفته رهبری آنها تنها می خواهند نظام جمهوری نباشد چون ایران مردمسالاری دینی را مطرح کرده بود از این رو فتنه گران نیز با آمریکا هم نوا شدند در حالی که باید زمانی که مورد تشویق استکبار قرار می گرفتند باید به صحت راه خود شک می کردند.

فتنه گران با بیان تقلب در انتخابات، سکوی پرش استکبار شدند

باهنر در ادامه با بیان اینکه فتنه گران به عنوان بهانه تقلب سکوی پرش استکبار شدند، گفت: آنها راهپیمایی سالیانه 22 بهمن 89 را به 25 بهمن منتقل کردند که حمایت از بیداری اسلامی کنند و به جای اینکه بگویند ایران مبدأ این بیداری است می خواستند بگویند همه جای منطقه این تحول است و ایران هم باید متحول شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که تصمیم نظام بر مبنای رأفت و تدبیر است، یادآور شد: محاکمه کردن کاری ندارد چون جرم سران فتنه جرم سنگینی است اما امیدواریم حداقل پشیمانی که باید در آنها پیش بیاید البته باید بگویم آنها در جلسات خصوصی می گویند اشتباه کرده اند و تقلبی در کار نبوده است اما اعلام رسمی نمی کنند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: