کد خبر: ۷۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
در حالیکه طی دو سال گذشته از رده خارج شدن پراید به کرات از سوی وزارت صنعت و مسئولان آن وعده داده شد، اما از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و به دنبال آن تحریم ها قیمت این خودرو و البته دیگر خودروها با افزایش شدید قیمت مواجه شد.
کدام خودرو سردمدار گرانی در بازار است؟
در حالیکه طی دو سال گذشته از رده خارج شدن پراید به کرات از سوی وزارت صنعت و مسئولان آن وعده داده شد، اما از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و به دنبال آن تحریم ها قیمت این خودرو و البته دیگر خودروها با افزایش شدید قیمت مواجه شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در اصفهان در خصوص افزایش دوباره قیمت خودرو، اظهار کرد: با افزایش قیمت خودرو از سوی کارخانه‌ها، اکنون نرخ‌ها تفاوتی زیادی با بازار آزاد ندارد و تنها طی چند روز گذشته با توجه به اینکه شرکت سایپا به دلیل کاهش تولید خودروهایش را فاکتور نکرده، بازار فروش انواع خودروهای سایپا همچون پراید، ساینا، تیبا و ... بین یک تا ۲ میلیون تومان گران شد.
حمیدرضا قندی با بیان اینکه پراید ۱۳۲ اکنون به ۳۹  میلیون تومان و پراید ۱۳۱ به ۳۷ میلیون و ۵۰۰ تومان افزایش یافت، با این وجود خود کارخانه برای مشتری هیچ خودرویی را فاکتور نمی‌کند، گفت: در حال حاضر عرضه خودرو در بازار محدود و تقاضا بیشتر است، به این دلیل خودرو گران شده است.
وی افزود: شرکت‌های خودروساز از سال‌های گذشته مدل‌های جدید خود را از ۱۵ دی تا بهمن ماه عرضه می‌کردند که تا حدودی قیمت خودروهای قبلی شکسته می‌شد، اما احتمال می‌رود تا پایان سال مدل جدیدی وارد بازار نشود.
رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در اصفهان با بیان اینکه قیمت کنونی خودرو مربوط به یک سال پیش بود که باید تغییر می‌کرد، اظهار کرد: سال گذشته قیمت پراید ۲۱ میلیون تومان بود که باید به روز می‌شد که اکنون قیمت آن تا حدودی واقعی شده است.
قندی با بیان اینکه با وجودی که خودروسازان خودروها را از قبل فاکتور کرده بودند، اما اکنون خودرویی برای تحویل در بازار ندارند، تصریح کرد: شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو هنوز تعهدات سال گذشته و خرداد و اردیبهشت خود را به مشتریانشان تحویل نداده‌اند و درحالی‌که پول خودروها را از مشتریان گرفته‌اند، اما اعلام می‌کند خودرو ندارند و یا باید به قیمت روز تحویل دهند.
وی با پیش‌بینی بازار خودرو برای شب عید، گفت: هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک‌تر می‌شویم، اگر در اسفندماه نیز کاهش تولید محصولات ایران‌خودرو و سایپا به همین روال پیش رود، با توجه به روند افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال، قیمت خودرو افزایش می‌یابد مگر اینکه سایپا و ایران‌خودرو با افزایش تولید عرضه و تقاضا را متعادل کنند.
رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در اصفهان با تأکید بر اینکه درحالی‌که قرار بود پراید از رده خارج شود، اما طی چند روز گذشته بیشترین افزایش قیمت مربوط به پراید بود، تصریح کرد: هیچ جایگزینی برای خودروی پراید نداریم و در حال حاضر قیمت ساینا ۴۷ میلیون تومان و تیبا ۴۶ میلیون تومان است که ۱۰ میلیون تومان با پراید تفاوت قیمت دارد.

*نمایندگی‌ها عامل گرانی خودرو هستند
بیات یکی از فروشندگان خودرو در اصفهان با اشاره به افزایش قیمت خودرو طی چند روز گذشته به خبرنگار ایسنا، گفت: رکود یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو است، از سوی دیگر بازار خودرو امروز مدیریت درستی ندارد و مگر می‌شود از میزان خودرویی که در کشور تولید می‌شود، بی‌اطلاع باشیم و یا قیمت آن نامشخص باشد!
وی با بیان اینکه پراید ۲۹ میلیون تومانی در هفته گذشته، اکنون به بیش از ۳۶ میلیون تومان رسیده است، افزود: متاسفانه درحالی‌که ادعا تولید خودرو داخلی داریم، با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها شاهد افزایش قیمت خودروهای به ظاهر داخلی هستیم.
این بنگاه‌دار در خصوص اینکه چرا قیمت خودروها روزانه تغییر و روندی صعودی دارد، تأکید کرد: متأسفانه گرانی‌ها برای دولت عادت شده است و خودرویی همچون پراید که استانداردهای بین‌المللی را ندارد و هیچ کجای دنیا موردقبول نیست در ایران به دلیل سوء مدیریت روزبه‌روز گران می‌شود.
وی با اعتقاد بر اینکه خودرو در کشور تولید می‌شود اما شرکت‌های خودروساز عرضه نمی‌کنند، تصریح کرد: مردم به راحتی می‌توانند خودرو را از نمایندگی‌ها به قیمت روز بازار خریداری کنند، اما هیچ خودرویی به قیمت نمایندگی عرضه نمی‌شود.
بیات در خصوص تفاوت فاحش قیمت خودرو در نمایندگی‌ها و بازار آزاد، گفت: متأسفانه نمایندگی‌ها، خودروها را به بازار عرضه نمی‌کنند و با نگهداری آن در انبارها، در زمان کمبود در بازار، قیمت‌ها بالا می‌برند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار