کد خبر: ۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
در حالی که نگرانی ها در مورد آینده یونان در حوزه یورو موجب افت شاخص های بورس و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز با حفظ افزایش های دیروز، به سمت رقم ۱۲۰۰ دلار حرکت کرد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی ها در مورد آینده یونان در حوزه یورو موجب افت شاخص های بورس و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز با حفظ افزایش های دیروز، به سمت رقم 1200 دلار حرکت کرد.

طلا در مسیر ثبت سالی عمدتا بدون تغییر قیمت  نسبت به سال 2013 قرار گرفته است. قیمت فلز زرد در سال 2014 تقریبا یک سوم کاهش یافت که اولین کاهش قیمت پس از 13 سال افزایش بود.

قیمت طلا امروز بدون تغییر در رقم 1199 دلار ثابت بود. روز سه شنبه قیمت فلز زرد به رقم 1209 دلار و 90 سنت رسید که بالاترین رقم در حدود 2 هفته اخیر بود، اما سپس بخشی از این افزایش را از دست داد و در پایان معاملات دیروز به رشد 1.5 درصدی رضایت داد.

چن مین، تحلیلگر بازار طلا گفت انتظار دارد متوسط قیمت طلا در سال آینده به دلیل تقویت قوی اقتصاد امریکا و احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور پایین تر بیاید و به حدود 1170 دلار برسد.

وی افزود: «قیمت ها تا اواسط سه ماهه نخست سال به دلیل تقاضای فصلی و برخی خریدهای با هدف سرمایه گذاری نسبتا قوی خواهد بود... اما پس از ان، نگرانی ها در مورد افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار بر قیمت ها سایه خواهد افکند.»

تقاضای فیزیکی برای طلا نیز همزمان با فصل تعطیلات و  در پیش بودن جشن های سال چینی در چین افزایش یافته است.

پیش بینی سرمایه گذاران از قیمت طلا همچنان کاهشی است، اما قیمت ها در سال 2014 نسبت به سال گذشته که شاهد 28 درصد افت و نوسان 500 دلاری بود، نوسان کمتری را شاهد بوده اند. امسال قیمت طلا 0.3 درصد کاهش یافته و میزان نوسان قیمت 260 دلار بوده است. با این حال، قیمت طلا در نوامبر سال جاری به پایین ترین رقم در 4 سال و نیم اخیر رسید.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: