کد خبر: ۷۱۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
زنان در سراسر جهان در چند قرن اخیر توانسته اند بر شغل‌هایی که پیش از این مردانه خطاب می‌شد، سلطه یابند. یکی از آخرین دستاوردهای زنان در این زمینه، شغل خلبانی هواپیماهای جنگنده است که به دلیل خطرناک بودن، ویژگی‌های استثنائی از توانایی جسمی و ذهنی را می‌طلبد.
زنان در سراسر جهان در چند قرن اخیر توانسته اند بر شغل‌های مردانه سلطه یابند. یکی از آخرین دستاوردهای زنان در این زمینه، شغل خلبانی هواپیماهای جنگنده است که به دلیل خطرناک بودن، ویژگی‌های استثنائی از توانایی جسمی و ذهنی را می‌طلبد. در این گزارش با پنج خلبان هواپیمای جنگنده که زن هستند آشنا خواهید شد.

مریم المنصوری

مدل کفش مجلسی زنانه

مریم المنصوری نخستین زن اماراتی است که درجه خلبانی را در نیروی هوایی امارات به دست آورده است. او پس از پایان تحصیلات دبیرستان با تصمیم شخصی به نیروهای مسلح امارات پیوست. خانواده اش از تمایل او برای خلبان شدن حمایت کردند. اما در آن برهه مجالی برای خلبان شدن زنان در امارات وجود نداشت. المنصوری ابتدا به مدت چند سال به استخدام عمومی نیروهای مسلح در آمد و پس از هموار شدن شرایط، به دانشکده خلبانی پیوست.

نیلوفر رحمانی

مدل کفش مجلسی زنانه

نیلوفر رحمانی متولد سال ۱۹۹۲ میلادی، نخستین خلبان زن در ارتش افغانستان است. او نخستین زن در نیروی هوایی افغانستان پس از سقوط طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی است.
ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۸ به او حق پناهندگی سیاسی داد، نیلوفر با این که خانواده اش تهدید به قتل شده بودند، آموزش‌های خود را در افغانستان کامل کرد و برنده جایزه بین المللی شجاع‌ترین زن سال ۲۰۱۵ شد. نیلوفر رحمانی لقب زیباترین خلبان دنیا را دارد.

جامی جامیسون

مدل کفش مجلسی زنانه

او نخستین زن خلبان جنگنده اف-۲۲ رپتور بود. متولد سال ۱۹۸۲ میلادی که در سال ۲۰۰۰ به آکادمی نیروهای مسلح پیوست و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته امنیت ملی و اقتصاد سیاسی در سال ۲۰۰۱ میلادی از دانشگاه هاروارد دریافت نمود.

پاتریشیا یاب

مدل کفش مجلسی زنانه

اولین خلبان جنگنده‌های روسی میگ ۲۹ در نیروی هوایی سلطنتی مالزی، در سال ۲۰۰۰ میلادی در رشته خلبانی فارغ التحصیل شد. آموزش‌های خود را در سال ۲۰۰۲ میلادی به پایان رساند و به مدت چهار سال به عنوان خلبان هواپیمای ایرماکشی MB_ ۳۳۹ انتخاب شد و در نهایت پیشگام اسکادران شماره ۱۷/۱۹ کوانتان گردید.

کلنل کریستین ماو

او بالاترین درجه را در میان زنان خلبان جنگنده دارد و نخستین زنی بود که هواپیمای F_۳۵ A. را به پرواز درآورد. او در سال ۲۰۱۱ در عملیات جنگی کونار افغانستان شرکت داشت و در حال حاضر معاون فرمانده گروه ۳۳ عملیات پایگاه هوایی اگلین فلوریدا است.
مدل کفش مجلسی زنانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار