کد خبر: ۷۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
همزمان با جنجال رسانه‌ای غرب برای ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های خلیج فارس، کاربران عکسی از آگهی فروش این ناو در اپلیکشن دیوار را به اشتراک گذاشتند.

فروش اقساطی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا در دیوار! +تصاویر

تعدادی از کاربران اپلیکیشن‌ خرید و فروش آنلاین دیوار در واکنشی طنزآمیز به جنجال رسانه‌های غربی درباره عزیمت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس، تصویری از این ناو را برای فروش در این نرم‌افزار قرار دادند و در توضیح آن نوشتند: «فروش اقساطی ناو آبراهام لینکلن (با پای خودش آمده خلیج فارس)، دست خانم فرمانده بوده که اقیانوش هند را می‌رفته بالا و پایین، تا حالا خشکی ننداخته و کف آن آفتاب ندیده (تا سپاه با موشک نزده قابل فروش است)»


بیشتر بخوانید: #ترامپ/ مگه خودت زن و بچه نداری که شماره به کشور مردم میدی؟! +تصاویر


گفتنی است؛ پس از تصمیم مقتدرانه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش تعهدات ایران در برجام در واکنش به بدعهدی آمریکا در این معاهده بین‌المللی، مقامات آمریکایی بار دیگر اقدام به تهدیدات تکراری خود کردند که پوشالی و از روی ضعف بودن این تهدیدات بارها اثبات شده است. آمریکایی‌ها در یکی از این تهدیدات که به شکل معناداری توسط رسانه‌های غربی پررنگ شده است، ادعا کرده‌اند که قصد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس را دارند.


بیشتر بخوانید: خواهش ناو هواپیمابر آمریکایی از سپاه پاسداران +فیلم


این اولین بار نیست که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به منطقه خلیج فارس اعزام می‌شود و همان طور که گفته شد آمریکایی‌ها در گذشته بارها از این دست اقدامات انجام داده‌اند اما هر بار هیچ نتیجه‌ای جز شکست به دست نیاوردند. این ناو قبلاً چندین بار از جمله در جریان عملیات توفان صحرا در اوایل دهه ۱۹۹۰، برای شرکت در عملیات "نظارت بر جنوب" در سال‌های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ و در آستانه حمله آمریکا و متحدانش به عراق در اواخر سال ۲۰۰۲ به آب‌های جنوب ایران اعزام شده بود. همچنین از همه مهم‌تر اینکه ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در سال ۲۰۱۲ که ایران به دلیل برنامه هسته‌ای خود با تحریم‌های نفتی آمریکا و اروپا روبرو بود و تنش میان ایران و آمریکا بر سر تنگه هرمز بالا گرفته بود، به منطقه خلیج فارس آمده بود.


بیشتر بخوانید:

روایتی از نابودی ناو یک میلیارد دلاری آمریکا توسط مین چندصد دلاری ایران +فیلم

انهدام بزرگترین اسکورت دریایی تاریخ توسط رزمنده ایرانی + فیلم


در ادامه تصویری را که توسط کاربران فضای مجازی مبنی بر فروش اقساطی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا در اپلیکیشن دیوار به اشتراک گذاشته شده است، مشاهده می‌کنید.

فروش اقساطی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا در اپلیکیشن ایرانی +تصویر

فروش اقساطی ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا در دیوار +عکس

آخرین اخبار