کد خبر: ۷۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

آرمان- بامداد روز گذشته سرمربی جدید تیم‌ملی به ایران وارد شد. حضور «ویلموتس» در کشورمان در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب داشت.

‌ ‌حاشیه‌های استقبال

«مارک ویلموتس»، سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال کشورمان بامداد دیروز (چهارشنبه) وارد تهران شد. فدراسیون فوتبال در خصوص ورود «ویلموتس» به ایران اطلاع‌رسانی نکرده بود، اما برخی رسانه‌ها با دریافت اطلاعاتی درباره نحوه ورود سرمربی جدید تیم‌ملی، خود را در اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه به CIP فرودگاه امام خمینی(ره) رسانده بودند. مسئولان حراست CIP فرودگاه و ماموران نیروی انتظامی اجازه ایستادن خبرنگاران مقابل در خروجی را هم نمی‌دادند و علت رفتار خود را توصیه فدراسیون فوتبال اعلام کردند و اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال خواسته‌اند از نزدیک‌شدن هرگونه فرد رسانه‌ای به مقابل در خروجی جلوگیری شود، این در حالی بود که مقابل ماشین تشریفات سرمربی بلژیکی افراد متفرقه زیادی دیده می‌شدند. «ویلموتس» به‌همراه دو دستیار خود وارد ایران شد، اما برای استقبال تنها یک خودروی تشریفات فراهم شده بود. ابتدا «ویلموتس» سوار خودرو شد و نفرات بعدی ابراهیم شکوری و محمدرضا ساکت بودند.‌ این در حالی بود که وقتی یکی از دستیاران «ویلموتس» به‌سمت دیگر خودرو رفت و در را باز کرد تا سوار شود، متوجه حضور ساکت در این خودرو شد و با تعجب در را بست و به‌همراه دیگر دستیار این مربی بلژیکی گوشه‌ای از محوطه فرودگاه ایستادند، با این حال باز هم هیچ فردی کنار همراهان «ویلموتس» نبود تا آنها را راهنمایی کند و این دو مربی پشت‌سر خودروی تشریفات «ویلموتس» ایستاده بودند تا خودروی مخصوص آنها برسد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که حضور ابراهیم شکوری در خودروی تشریفات به‌همراه «ویلموتس» به‌عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال قابل توجیه و البته ضروری است، اما چرا محمدرضا ساکت که پس از ترک پست دبیرکلی فدراسیون به‌عنوان مشاور در فدراسیون فعالیت می‌کند، علاوه بر حضور در مراسم استقبال، باید در خودروی تشریفات سرمربی جدید تیم‌ملی حاضر شده و کنار او بنشیند؟ مساله‌ای که باعث شد همراهان «ویلموتس» متعجبانه با این رفتار برخورد کنند.

‌ ‌کاشتن درخت

«مارک ویلموتس» مربی بلژیکی مورد توجه فدراسیون فوتبال دیروز با حضور در مرکز ملی فوتبال ضمن بازدید از بخش‌ها و امکانات مختلف این مرکز، اقدام به کاشت نهال کرد تا به نوعی سنت درختکاری فدراسیون را بجا آورده باشد! سرمربی بلژیکی کشورمان پس از حضور در مرکز ملی فوتبال و دیدار با مسئولان فدراسیون فوتبال، با حضور از در ورزشگاه آزادی از امکانات این ورزشگاه هم بازدید کرد.«ویلموتس» از بخش‌های مختلف ورزشگاه آزادی دیدن کرد و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

‌ ‌بازتاب در جهان

رسانه‌های مختلف جهان به حضور «ویلموتس» در ایران پرداختند.

lesoir بلژیک

«سرمربی سابق تیم‌ملی فوتبال بلژیک به ایران آمد تا هدایت این تیم را تا جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بر عهده داشته باشد. این مربی با قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیون دلار عهده‌دار هدایت نیمکت تیم‌ملی ایران خواهد بود. جرج لیکنز که سرمربی تراکتورسازی است نقش پررنگی در حضور «ویلموتس» در ایران به‌عنوان سرمربی داشت.»

voetbalnieuws

«رسانه اول بلژیکی‌ها نیز اعلام کرد با حضور «ویلموتس» در ایران و اعلام مهدی تاج، این مربی سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال ایران است تا بتواند تا جام‌جهانی قطر هدایت تیم‌ملی ایران را بر عهده داشته باشد. این رسانه به استقبال گرم از «ویلموتس» در تهران اشاره کرد.»

کیکر آلمان

«مارک ویلموتس» را می‌توان حلقه مفقوده تیم‌ملی فوتبال ایران دانست که در نهایت به‌عنوان سرمربی ایران انتخاب شده است. این مربی که در تیم‌ملی بلژیک فعالیت داشت در اولین گام به‌عنوان سرمربی ایران در دو دیدار دوستانه باید به دیدار سوریه و کره جنوبی برود.

اشپیگل

«مارک ویلموتس» برای بر عهده گرفتن هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران به این کشور آمد تا هدایت ایران را که اکنون در رده ۲۱ رده‌بندی فیفا است بر عهده بگیرد.

سایر رسانه‌ها

فاکس اسپورت، گاتزتا ایتالیا، اسپورت فرانسه، استاندارد اتریش و خبرگزاری فرانسه نیز به حضور این مربی در ایران که سابقه بازی در تیم شالکه آلمان را نیز در کارنامه خود دارد، پرداختند.

‌ ‌قرارداد حرفه‌ای؟!

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ثبت قرارداد «مارک ویلموتس»، سرمربی جدید تیم‌ملی فوتبال کشورمان گفت: ما فعلا در حال مذاکره هستیم و مراحل نهایی طی می‌شود. هنوز قرارداد نهایی امضا نشده و نیاز است که یکسری مسائل و شرایط حرفه‌ای قرارداد بررسی شود. انشاءا... سعی می‌کنیم که طی چند روز آینده قرارداد را نهایی کنیم. سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که تمام رسانه‌های دنیا اعلام کردند، «ویلموتس» گزینه نهایی فدراسیون فوتبال است، در حالی که فدراسیون فوتبال هیچ‌گونه خبری در این زمینه اعلام نکرده است، عنوان کرد: فکر می‌کنم شرایط حرفه‌ای در دنیا همین‌طور است و زمانی که قرارداد امضا می‌شود اعلام رسمی صورت می‌گیرد. با توجه به اینکه اگر قبل از امضای قرارداد این موضوع رسانه‌ای می‌شد ممکن بود یکسری از مسائل پیش بیاید به‌خاطر همین ما سعی کردیم که از این امر پیشگیری کنیم و سعی می‌کنیم مشکلاتی که در قراردادهای قبلی بود در قرارداد جدید لحاظ کنیم. هر دو طرف هم خواسته‌های‌شان را مطرح می‌کنند. شکوری درباره اینکه تاج اعلام کرده «ویلموتس» رسما سرمربی تیم‌ملی است، ولی هنوز قرارداد امضا نشده، گفت: با توجه به شرایطی که وجود دارد و به‌لحاظ اقتصادی، سیاسی و ... در منطقه شرایط ما با همه‌ جای دنیا فرق دارد. به‌خاطر همین مجبور هستیم دست به عصا حرکت کنیم. پنجشنبه هم بازی‌های هفته‌ آخر لیگ برگزار می‌شود و هواداران هم تمرکزشان روی لیگ است. اولویت ما و مردم این است که یک قرارداد خوب با یک مربی خوب بسته شود و ما شرایط حرفه‌ای را در آن لحاظ کنیم.

آخرین اخبار