کد خبر: ۷۵۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
قهرمان موحدي نوجه ده سرپرست بانك صنعت و معدن در استان آذربايجان شرقي در مصاحبه با روابط عمومي اين بانك بيان داشت: اين استان در صنايع زيرساختي و معدني داراي پتانسيل مطلوبي است و در سال گذشته 6 طرح بزرگ صنعتي و معدني با اشتغالزايي 359 نفر را به بهره برداري رسانده ايم.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن متن اين مصاحبه به شرح زیر مي باشد:
1- طی یکسال قبل چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است ؟
بانك صنعت و معدن در راستاي رسالتهاي تخصصي خود و با هوشمندي در انتخاب سرمايه گذاري متناسب با اولويتهاي سرمايه گذاري كشور و استان ، طرح هاي اساسي و زيربنايي مهمي را تأمين منابع مالي نموده است؛ طرح هائي كه در اين استان در سال 97 با اشتغال بيش از 359 نفر به بهره برداري رسيد.
2- تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان و درصد پیشرفت آنها چقدر است ؟
در حال حاضر تعداد 5 طرح نيز با پيشرفت فيزيكي 50 تا 90 درصد و با اشتغال زايي 1459 نفر در استان در حال اجرا است كه برخي از اين طرحها در سطح ملي است و باتوجه به توضيحاتي كه در بند (1) نيز عرض كردم انتخاب اين طرحها نيز متناسب با نياز و اولويتهاي سرمايه گذاري استان بوده كه مهمترين طرحهاي مزبور بشرح ذيل مي باشد :
3- استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قراردارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چيست ؟
استان آذربايجان شرقي از لحاظ توسعه صنعتي يكي از استان هاي پيشرو و توسعه يافته مي باشد كه البته برخي از صنايع زيرساختي و اساسي در استان از جمله ماشين سازي و بلبرينگ سازي و كمپرسورسازي و ... كه بعنوان صنايع مادر در سالهاي نه چندان دور در كشور علاوه از تأمين نيازهاي داخلي نسبت به صادرات محصولات خود به كشورهاي ديگر اقدام مي نمود درحال حاضر دچار مشكل گرديده اند و به دلايل گوناگون از جمله فرسودگي خطوط توليد با حداقل ظرفيت فعاليت مي نمايد و اين امر باعث از دست رفتن جايگاه واقعي صنعتي استان گرديده است ليكن باتوجه به اينكه مردم آذربایجان از قديم نيز به كار و تلاش و ايجاد صنايع شهره هستند درحال حاضر با ورود بخش خصوصي فعال استان در برخي از محصولات از جمله محصولات صنايع غذائي و كاني هاي غيرفلزي و ... به عنوان قطب اين صنايع تبديل گرديده است همچنين وجود تمام زيرساختهاي موردنياز براي توسعه صنعتي از جمله نيروي انساني متخصص ، فرودگاه ، راه آهن ، بزرگراه ها ، معادن بسيار مهم از جمله مس سونگون ، نفلين سينيت سراب از پتانسيل اين استان بعنوان پيشران توسعه صنعتي كشور همانند سالهاي نه چندان دور مي باشد .
4-بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است ؟
همانطوريكه در سوال اول نيز عرض كردم اين بانك باتوجه به تخصص و تجارب چندين ساله خود در راستاي توسعه صنعتي كشور در اين استان نيز با انتخاب و تأمين مالي طرحهاي زير بنائي استان تلاش دارد تا نقش اساسي در فعال ساختن پتانسيل ها و ايجاد واحدهاي صنعتي مهم داشته باشد .
5- طرح هاي كه استان در تامين مالي آنها نقش داشته و در سطح ملي مطرح هستند را توضيح دهيد؟
طرح فولاد ميانه بعنوان يكي از 7 طرح فولادي در سطح ملي مي باشد كه توسط بانك صنعت و معدن تأمين مالي مي شود همچنين اين بانك در تأمين مالي طرحهاي بزرگ استان از جمله صنايع غذائي از قبيل شيرين عسل ، آناتا ، آيدين كه در سطح ملي در حوزه صنايع غذائي مطرح مي باشند و طرحهائي مثل مهراصل كه در صنايع تبريد( سرمايشي) در سطح ملي مطرح مي باشد نقش داشته است .
6- در راستاي تحقق شعار سال"رونق توليد" چه برنامه هايي داريد؟
با توجه به اينكه بانك صنعت و معدن بانكي تخصصي در حوزه توليد، صنعت و معدن مي باشد لذا كليه فعاليت هايش در جهت رونق توليد و فعاليتهاي توليدي مي باشد و در اين راستا برنامه ريزي هاي لازم جهت فعال سازي طرحهاي نيمه فعال و نيز افزايش ظرفيت توليد واحدهاي فعال از طريق اعطاي تسهيلات سرمايه درگردش و نيز كمك و مشاوره به واحدهاي توليدي در راستاي افزايش ميزان توليدات و بهره وري در حوزه كسب و كار توليدي انجام شده است .
7- مهمترين برنامه هاي شما در سال 98 چيست؟
ارتقاي جايگاه شعب استان در بين شعب كشور ، كمك به بازسازي و نوسازي واحدهاي استان و اتمام طرحهاي نيمه تمام و افزايش منابع بانك از طريق وصول بموقع مطالبات ، جذب سپرده هاي واحدهاي توليدي و تلاش براي دست يابي به كليه اهداف تعيين شده توسط بانك از مهمترين برنامه هاي استان در سال 98 مي باشد .

نام:
ایمیل:
* نظر: