کد خبر: ۷۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۵
رئیس اتحادیه طلا فروشان شهرستان همدان گفت: واحدهای صنفی طلا، فروش خوبی ندارند و بازار با توجه به نوسانات قیمت طلا هر روز به سمت افول پیش می‌رود.

مهدی غلامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه قیمت طلا مستقیماً به قیمت دلار و انس جهانی مرتبط است اظهار کرد: با تغییرات این دو عامل، قیمت طلا نیز دستخوش تغییرات می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به نوسانات قیمت طلا و قیمت بالای آن تمایل مردم برای خرید طلای ساخته بسیار کاهش یافته است چراکه اجرت ساخت، سود صنفی و 9 درصد ارزش افزوده آن نیز بر قیمت طلا افزوده می‌شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان همدان با اشاره به اینکه برخی از واحدهای طلافروشی در ویترین مغازه خود جنسی ندارند و با نصب یک آگهی از خرید و فروش طلا و سکه خبر می‌دهند اظهار کرد:  این واحدهای صنفی طلای ساخته شده را به شمش تبدیل کرده و آن را پشت ویترین قرار نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه اغلب کسانی که به دنبال حفظ ارزش پول هستند به طلای شکسته، آب شده و سکه روی آورده‌اند افزود: این نوع خرید و فروش‌‌ها ارزش افزوده نداشته و سود صنفی آن بسیار پایین است.

غلامی با اشاره به اینکه مردم باید برای خرید طلای ساخته شده، هفت درصد سود صنفی پرداخت کنند خاطرنشان کرد: این در حالی است که اگر طلای شکسته تهیه کنند به ازای هر گرم مبلغ ناچیزی حدود 2 تا 3 هزار تومان پرداخت می‌کنند و زمان فروش هم ضرر کمی متحمل می‌شوند ضمن اینکه اگر نوسانات قیمت نیز رخ دهد سود خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده برای سکه، شمش، طلای شکسته و آب شده محسوب نمی‌شود اظهار کرد: نرخ ضریب مالیاتی برای سکه 1.5 درصد و طلای شکسته نیز یک درصد محاسبه می‌شود.

رئیس اتحادیه طلافروشان شهرستان همدان ادامه داد: در حال حاضر اغلب مردم نقدینگی خود را از بانک‌ها خارج می‌کنند و برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید طلای شکسته شده و سکه می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: واحدهای صنفی طلا فروش خوبی ندارند و بازار با توجه به نوسانات قیمت طلا هر روز به سمت افول پیش می‌رود.

انتهای پیام/89033/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار