کد خبر: ۷۶۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
در نشست خبری؛ سخنگوی وزارت خارجه: شواهد ایران در مورد تجاوز پهپاد آمریکا به شورای امنیت ارائه شد
خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه شواهدی را در مورد تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک کشورمان در قالب نامه‌ای به شورای امنیت ارائه کرد. تاریخ انتشار: 10:31 - 03 تیر 1398
ارائه شواهد ایران در مورد تجاوز پهپاد آمریکا به شورای امنیتبه گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان، «سید عباس موسوی» در نشست خبری امروز دوشنبه، درباره اقدامات وزارت خارجه در واکنش به تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک کشورمان گفت: در این زمینه علاوه بر اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از جمله احضار کاردار امارات و سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، نامه‌ای به شورای امنیت ارسال شد. در حال حاضر این نامه ثبت شده است و امیدواریم با شواهدی که در آنجا ارائه شده متجاوزین متوجه شوند که کارشان اشتباه بوده است.

وی در مورد ادامه روند برجام میان ایران با روسیه و چین اظهار داشت: ما در حال حاضر به برجام متعهد هستیم و اقداماتی که انجام دادیم منطبق بر برجام است. اما حیات و ممات برجام به عنوان دستاورد چندجانبه بین المللی بستگی به اجرای تعهدات همه طرف‌ها دارد. با خروج آمریکا سایر اعضا متعهد شدند نگذارند این دستاورد از بین نروند اما جز اندک اقدامات دوستان ما، بقیه کاری نکردند؛ لذا ایران علیرغم میل خود دست به واکنش زد. اینکه روس‌ها به وظایف خود در برجام جامه عمل بپوشانند در قالب تعهدات‌شان است و ما هم خیلی منتظر اروپا نماندیم و توافقات مالی با برخی کشور‌ها صورت گرفته که برخی اعلام شده است.

موسوی درباره ادعا‌های اخیر معاون وزیرخارجه انگلیس نیز گفت: این اظهارات را غیرسازنده می‌دانیم. موریسون برای آشنایی با مواضع ایران به کشورمان سفر کرد. در دیدار صریح عراقچی با موریسون، پرونده‌هایی که جمهوری اسلامی با آن‌ها درگیر بود را مطرح شد. ما حرف‌های بعد از این دیدار از سوی موریسون را نمی‌پذیریم. انگلیس با توجه به گرفتاری‌های داخلی و کمتر شدن پشتوانه اتحادیه اروپا، ترجیح داده است با آمریکا همسویی داشته باشد.

ادامه دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار