کد خبر: ۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به اینکه در سال جاری بابت خسارات جرحی، فوتی، مالی و حوادث راننده بیمه‌گذاران بیش از 16 هزار میلیارد ریال غرامت پرداخت شده اعلام کرد: استان‌های تهران،خراسان رضوی و فارس بیشترین پرداختی و خراسان شمالی،کردستان و چهارمحال وبختیاری نیز کمترین خسارت پرداختی را بنام خود ثبت کرده‌اند.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، عباس فراشیانی با اشاره به کاهش 35 درصدی شمارگان پرونده های ثبتی خسارت ثالث در این شرکت بیمه‌ای،‌افزود: در سال جاری در شعب این شرکت بیش از 283هزار فقره پرونده خسارت حوادث رانندگی تشکیل و به آن رسیدگی شد این درحالی است که کارشناسان این مجموعه درمدت مشابه پارسال 435 هزار فقره پرونده را بررسی کرده‌اند.

به گفته وی علیرغم کاهش قابل توجه در تعداد پرونده‌های تشکیل شده در بخش خسارت رشد داشته‌ایم.

مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران درخصوص میزان رشد خسارات پرداختی این شرکت از محل بیمه نامه های شخص ثالث اظهار کرد:‌ طبق آمار موجود درپرداخت غرامت به ذینفعان دربخش جرح 18 ، فوت 23 و مالی 32 درصد رشد داشته ایم.

فراشیانی اضافه کرد:درسال جاری برای حوادث جرحی بیش از 8 هزار میلیارد ریال خسارت به ذینفعان و زیان دیدگان پرداخت کرده است. این شرکت همچنین برای غرامت فوت بیش از 3 هزار میلیارد ریال و در بخش مالی حوادث رانندگی نیز بیش از4 هزار میلیارد ریال به زیان دیدگان غرامت داده است.

طبق بررسی های به عمل آمده از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه کشور، بیش از 70 درصد علت تصادفات رانندگی به عوامل انسانی باز می‌گردد.

بنا بر اعلام بیمه ایران وی دراین ارتباط و درپاسخ به این سوال که بیمه ایران در بخش خسارت حوادث راننده چه مقدار غرامت به زیان دیدگان و بیمه گذاران پرداخت کرده است نیز اظهار کرد:در سال جاری بیش از یک هزار میلیارد ریال خسارت حوادث رانندگان را جبران کرده‌ایم که نسبت به غرامت های پرداخت شده در سال گذشته 39 درصد رشد داشته است.

مدیربیمه های اتومبیل بیمه ایران درباره پرداخت غرامت خسارت بیمه نامه‌های بدنه به بیمه‌گذاران این شرکت نیز گفت:‌در سال جاری بیش از 114 هزار فقره پرونده خسارتی بدنه درشعب این مجموعه تشکیل و پس از طی مراحل کارشناسی نزدیک به 3 هزار میلیارد غرامت از این محل پرداخت شده است.

به گفته وی این درحالی است که از محل بیمه نامه بدنه درمدت مشابه سال گذشته نزدیک به دوهزارمیلیارد ریال غرامت به بیمه گذاران پرداخت شده بود.

فراشیانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه کدام استان ها بیشترین و کدام استان کمترین آمار خسارتی را در این مدت داشته اند، تصریح کرد:طبق آمار استان های تهران،خراسان رضوی و فارس به دلیل تعداد بالای خودرو و تردد وسایط نقلیه درآن‌ها بیشترین پرداختی را درحوزه بیمه نامه ثالث به خود اختصاص داده‌اند و استان های خراسان شمالی،کردستان و چهارمحال و بختیاری نیز به همین نسبت کمترین خسارت پرداختی را بنام خود ثبت کرده‌اند.

طبق آمارهای موجود رتبه جهانی ایران در تصادفات رانندگی در بین 180 کشور دنیا 175 می باشد و به طوریقین خسارات وارده در این زمینه به صورت غیرمستقیم به اقتصاد ملی کشور زیان هنگفت وارد می کند که درصورت عدم توجه و پیشگیری از وقوع حوادث شاهد اتلاف نیروی انسانی ماهر و ورود خسارت مالی فراوان تر به اقتصاد کشور خواهیم بود. این درحالی است که به طورحتم با اصلاح نقاط حادثه خیز جاده ها و آموزش عوامل انسانی وسایط نقلیه و عبورومرورعابران می توان از وقوع این حوادث به راحتی جلوگیری کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار