کد خبر: ۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
آمار تولد نوزاد از مادران زیر ۱۵ سال،کسری هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی کشوری در هر ماه، توزیع مرحله سوم سبد امنیت غذایی تا پایان دی و...، ازجمله اخبار حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی در این هفته بود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر؛حوزه رفاه و بهزیستی در این هفته شاهد اخبار و رویدادهای مختلفی بود که گزیده ای از مهمترین آنها در گزارش پایان هفته مرور می شود.

تغییر نام میان دختران بیشتر از پسران

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در این هفته با اشاره به اینکه تغییر نام در میان دختران بیشتر از پسران است، گفت : برای دختران ۲۵۰ هزار الگو و برای پسران ۲۲۰ هزار الگوی نام وجوددارد.

محسن اسماعیلی افزود: تغییر نام در میان دختران بیشتر از پسران است و الگوهای نامگذاری بیشتری برای دختران نسبت به پسران وجود دارد.

وی از تفویض اختیار به ادارات ثبت احوال برای تغییر نام خبر داد و تاکید کرد: این ادارات اختیارات لازم را برای اینکه اسامی با فراوانی پایین درجامعه را به اسامی با فراوانی بالا و ایرانی اسلامی تغییر دهند دارند و متقاضیان می توانند این کار را بدون نیاز به حضور در دادگستری انجام دهند.

توزیع مرحله سوم سبد امنیت غذایی تا پایان دی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری از توزیع مرحله سوم بسته امنیت غذایی تا پایان دی امسال خبر داد .

علی ربیعی با بیان اینکه دولت بودجه مورد نیاز این مرحله را تامین کرده است، گفت : هفته آینده وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای شیوه توزیع مرحله سوم امنیت غذایی را به اطلاع مشمولان این طرح می رساند .

وی با اشاره به اینکه شناسایی افراد نیازمند همچنان در دستور کار وزارت تعاون قرار دارد اقلام پیش بینی شده برای مرحله سوم را مانند مراحل پیشین اعلام کرد.

پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیز در روزهای میانی هفته از پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تا مهر ماه در تهران خبر داد و گفت: این مطالبات در کشور نیز تا پایان شهریور 93 پرداخت شده است.

دکتر سید تقی نوربخش در مورد پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ماهیانه 550 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت می شود و در مجموع با محاسبه مطالبات 6 ماهه مبلغ سه هزار و 500 میلیارد تومان در سال جاری به این مراکز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه با پرداخت معوقات اعتبار دفترچه های بیمه نیز افزایش پیدا کرده است تاکید کرد: در گذشته مطالبات 8 الی 9 ماه به تعویق می افتاد اما در حال حاضر پرداخت ها به روز شده و طبیعتا در افزایش اعتبار دفترچه ها تاثیر به سزایی دارد.

کسری هزار میلیاردی صندوق بازنشستگی کشوری در هر ماه

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نیز از کسری اعتبار ماهانه هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: بدون کمک دولت صندوق نمی تواند ادامه حیات دهد.

محمود اسلامیان افزود: تورم موجود در دهه های اخیر باعث شده که صندوق ها در کشور با مشکلات اقتصادی مواجه شوند به طوری در حال حاضر سازمان بازنشستگی کشوری ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد سالیانه آن است در حالی که ماهیانه فقط هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باید برای حقوق بازنشستگان هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صندوق های دیگر نیز در کشور همین گونه است گفت: دولت در سال جاری ۳۴ هزار میلیارد تومان به صندوق ها کمک کرده و پیش بینی می شود که این کمک در سال اینده به ۴۰ هزار میلیارد تومان برسد و این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور فقط ۳۴ هزار میلیارد تومان است.

آمار تولد نوزاد از مادران زیر ۱۵ سال

قوانین موجود افراد کمتر از ۱۸ سال سن را کودک می داند اما با این حال سالانه حدود هزار و پانصد تا دو هزار نوزاد از مادران کمتر از ۱۵ سال در کشور متولد می شوند و این کودکان با انواع آسیب ها مواجه هستند.

بر اساس پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۲۷۷ مورد ولادت از مادران کمتر از ۱۵ سال گزارش شده است. همچنین در سال گذشته نیز آمار این ولادت ها در مادران کم سن یک هزار و ۷۲۷ مورد بوده است. این در حالی است که کل ولادت سال گذشته یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ مورد بوده و در مجموع می توان گفت ولادت مادران زیر ۱۵ سال یک دهم درصد کل آمار موالید را به خود اختصاص داده است.

بر همین اساس استان هایی مانند سیستان و بلوچستان با ۴۶۲ مورد ولادت از مادران زیر ۱۵ سال دارای بیشترین آمار و استان خراسان جنوبی با ثبت سه مورد دارای کمترین آمار در میان استان های مختلف بوده است.

90 درصد مددکاران مشاوره بلد نیستند

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران، به تشریح آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت: 90 درصد افرادی که به عنوان مددکار فعالیت می کنند، متخصص این رشته نیستند و نمی توانند در کاهش آسیب ها نقشی داشته باشند.

دکتر مصطفی اقلیما  افزود: در حال حاضر مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرده و آن نیز به این دلیل است که راهی برای مقابله و کاهش آسیب ها، برنامه ریزی و طراحی نشده است.

وی گفت: مشکلات اقتصادی و افزایش فقر باعث شده شکاف و فاصله طبقاتی نسبت به گذشته بیشتر شود و همین موضوع دلیل از بین رفتن تدریجی طبقه متوسط جامعه است بطوریکه قشر ضعیف و نیازمند هر روز تعدادشان بیشتر خواهد شد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: