کد خبر: ۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
سرمايه گذاري و احداث طرح هاي توليد سرباره غني تيتانيوم و كنسانتره ايلمنيت كهنوج در استان كرمان به مناقصه گذاشته شد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از مهر،‌ اين سازمان در راستاي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي مبني بر استفاده حداكثري از توان فني و اقتصادي شركت هاي خصوصي، مشاركت در سرمايه گذاري و اجراي دو طرح بخش تيتانيوم را به صورت «طراحي و ساخت» به مناقصه مي گذارد.

طرح توليد سرباره غني تيتانيوم قرار است با ظرفيت سالانه 70هزار تني احداث شود و پروژه كنسانتره ايلمنيت(كاني تيتانيوم همراه آهن) با هدف توليد 130 هزار تن در سال طرح ريزي شده است.

شركت ها يا گروه هاي مشاركتي متقاضي در اين مناقصه بايد در بخش صنعت و معدن داراي صلاحيت پايه يك از معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري داشته باشند. همچنين شركت هايي كه مايل به حضور كنسرسيومي در اين پروژه ها هستند بايد صلاحيت پيمانكاري پايه يك در رشته صنعت و معدن و همچنين مشاوره با پايه هاي يك و دو در رشته صنايع فلزي داشته باشند يا تا زمان تحويل استعلام ارزيابي كيفي، اين سطح از ‌صلاحيت را كسب كرده باشند.

طرح تيتانيوم كهنوج در كيلومتر 25 جاده كهنوج-بندرعباس در محدوده استان كرمان واقع شده است. تيتانيوم به عنوان عمده ترين ماده اوليه رنگ سفيد در صنايع رنگ سازي، كاغذ سازي، پلاستيك، لاستيك و مواد مختلف ديگر شناخته مي‌شود. اين فلز در عين حالي كه سبك تر از فولاد است مقاومت بالاتري نسبت به آن دارد.

شركت هاي متقاضي حضور در اين پروژه ها تا پايان وقت اداري روز اول بهمن ماه سال جاري فرصت دارند براي دريافت اسناد ارزيابي كيفي مناقصه گران به آدرس تهران خيابان سميه بين شريعتي و بهار پلاك 22 شركت مهندسين مشاوره كان آذين مراجعه كنند.

ذخيره معدن تيتانيوم كهنوج كرمان، 150 ميليون تن كانسنگ و ذخيره احتمالي آن ۴۰۰ ميليون تن است كه به عنوان بزرگترين معدن تيتانيوم ايران شناخته مي شود. سرمايه‌گذاري روي اين معدن مي‌تواند علاوه بر تامين نياز كشور به فلز تيتانيوم زمينه صادرات را نيز فراهم كرده و ارزآوري را براي صنايع معدني به همراه داشته باشد. در حال حاضر قيمت هر تن پيگمنت رقمي بين ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار