کد خبر: ۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
رده دوم سرو قامتان حفظ شد
تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در آخرین دیدارشان در دور نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در شهر پلودیوو بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند.

پایان کار شاگردان کولاکوویچ در دور مقدماتی با باخت در آخرین بازی

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در آخرین دیدارشان در دور نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در شهر پلودیوو بلغارستان به مصاف یکدیگر رفتند.  

آمریکا پیش از این به دلیل میزبانی دور نهایی حضورش در فینال قطعی بود و تیم ملی کشورمان هم نخستین تیمی بود که توانست جواز حضور در دور پایانی را کسب کند. یانکی‌ها تصمیم گرفتند با تیم دومشان برای انجام بازی‌های هفته پنجم به بلغارستان بیایند و کولاکوویچ هم پس از قطعی شدن حضور ایران پس از بازی با صربستان مقابل بلغار‌ها از ترکیب دومش استفاده کرد و به بازیکنان اصلی استراحت داد.  

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا پیش از این هم سابقه چند رویارویی داشته اند. نخستین دیدار آن‌ها در سال ۱۹۷۰ و در رقابت‌های قهرمانی جهان انجام شد که تیم ملی والیبال آمریکا توانست ۳ -۲ برنده بازی باشد. آخرین رویارویی دو تیم هم در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ بود که بازهم آمریکا ۳ - ۰ برد. دو تیم در مجموع ۱۵ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن ۱۱ برد برای یانکی‌ها و ۴ برد برای ایران بوده است.  

ایران - آمریکا / گزارش لحظه به لحظه

ست نخست / ایران ۲۵ - آمریکا ۲۷ 

تیم ملی ایران در این بازی هم با ترکیب نسبت جوانی پا به میدان گذاشت. پوریا یلی روی یک ضربه محکم نخستین امتیاز این ست را برای ایران به دست آورد. آمریکایی ها، اما در ادامه بازگشت خوبی به بازی داشتند و توانستند از ایران پیش بیافتند. البته این برتری دقایقی بیشتر طول نکشید و تیم ایران با ارائه بازی منطقی و ضربات قدرتی نخستین تیمی بود که در این مسابقه به امتیاز ۸ رسید.  

بازیکنان دو تیم در ادامه نمایش قابل توجه و خوبی داشتند و پایاپای پیش می‌رفتند، آمریکایی‌ها سرویس‌های قدرتی و خوبی می‌زدند و ایران‌ها هم با پاس‌ها و ضربات دقیق از حریفشان امتیاز می‌گرفتند. نمایش خوب دو تیم باعث شد تا نتایج هم کاملا برابر باشد، اما در نهایت این آمریکایی‌ها بودند که موفق شدند امتیاز ۱۶ را بگیرند.

بازی زیبای دو تیم در ادامه هم جریان داشت. شاگردان کولاکوویچ بار‌ها از کانال‌های مختلف حملات زیادی را انجام دادند و به امتیاز‌های خوبی هم رسیدند. آمریکایی‌ها هم روی سرویس‌ها و دفاع خوب بودند و امتیاز می‌گرفتند. بازی دو تیم سرانجام در پایان یک ست زیبا و جذاب با نتیجه ۲۷ - ۲۵ به سود آمریکا به پایان رسید.  

ایران ۰- آمریکا ۱ / گزارش لحظه به لحظه

ست دوم / ایران ۲۱ - آمریکا ۲۵

تیم ملی ایران ست دوم را هم با همان ترکیب ست نخست آغاز کرد و نخستین امتیاز این ست را هم کسب کرد. نمایش ایران در این ست نسبت به ست نخست بهتر بود و نشان دهنده آن بود که بازیکنان اصلی و ذخیره‌ای که در این بازی به میدان آمده بودند به هماهنگی بهتری رسیده اند. شاگردان کولاکوویچ در ابتدای این ست روی دریافت‌ها بهتر عمل کردند و توانستند نخستین تیمی باشند که به امتیاز ۸ در این ست می‌رسند.

بازی دو تیم در ادامه پایاپای دنبال شد و دو تیم همانند ست قبل با امتیاز‌های پیاپی پیش می‌رفتند. آمریکایی ها، اما با ارائه بازی قدرتی و بازی هماهنگ نخستین تیمی بودند ه به امتیاز ۱۶ رسیدند. شاگردان کولاکوویچ پس از وقت استراحت قانونی دوم هم نمایش خوبی داشتند و تا دقایقی با حریفشان برابر بودند، اما نتوانستند این روند را تا پایان ادامه دهند و آمریکایی‌ها در این ست هم موفق شدند پیروز میدان باشند و ایران را ۲۵ - ۲۱ شکست دهند.

ایران ۰- آمریکا ۲/ گزارش لحظه به لحظه

ست سوم / ایران ۲۰ - آمریکا ۲۵ 

تیم ملی والیبال آمریکا در این ست نخستین امتیاز را به دست آورد آن‌ها همانند دو ست قبلی نمایش خوبی در ضربات قدرتی و سرویس‌های داشتند. تیم ملی ایران هم در این ست بهتر عمل کرد و نخستین تیمی بود که به امتیاز ۸ رسید. شاگردان کولاکوویچ که در این بازی تشریفاتی استرسی نداشتند و  بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

 سرو قامتان ایران در ادامه کار هم موفق بودند و نخستین تیمی بودند که به امتیاز ۱۶ رسیدند، اما روند خوب آن هم پس از کسب امتیاز ۱۶ از دست رفت و حریف با استفاده از موقعیت‌های خوبش توانست در این ست هم با نتیجه ۲۵ - ۲۰ برنده باشد تا در مجموع بازی را ۳ -۲ ببرد. تیم ملی والیبال کشورمان بدین ترتیب با ۱۲ برد و ۳ باخت و عنوان دوم دور مقدماتی به کارش پایان داد.

آمریکا هم با برد در این بازی تشریفاتی در جایگاه ششم قرار گرفت. دو تیم ممکن است در دور نهایی که قرار است به میزبانی شیکاگو آمریکا برگزار شود با هم هم گروه شوند.

ایران ۰- آمریکا ۳/ رده دوم سرو قامتان حفظ شد / پایان کار شاگردان کولاکوویچ در دور مقدماتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار