کد خبر: ۷۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹
کریمی خبازی که نان بربری را در منطقه محروم خیرآباد به مبلغ ۵۰۰ تومان توزیع می کند اعلام کرد، سود هر قرص نان را خیرین تقبل کرده اند و به همین دلیل نیز قیمت نان کم شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ورامین ما؛طرح اکرام نان یکی از برنامه هایی است که در بسیاری از نقاط اجرا می شود به این شکل که صندوق هایی توسط افراد مختلف که معمولاً این حرکت در مساجد انجام می شود در دسترس عموم تعبیه می شود و خیرینی که قصد کمک به تهیه نان نیازمندان دارند مبالغ مورد نظر خود را در این صندوق ها ریخته و بانی این امر خیر نیز به شکل های مختلف نان را تهیه کرده و در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

چندی پیش نیز از طریق رسانه ملی یک واحد خبازی که اعلام کرده بود تا زمانی که آرد سهمیه قبلی تمام نشده است قیمت نان نیز اضافه نمی شود و از این طریق این حرکت خداپسندانه مورد تقدیر همگان قرار گرفت.

اما داود کریمی یکی از خبازان منطقه خیرآباد شهرستان ورامین یکی از افرادی است که طرح اکرام ایتام را به صورت عمومی اجرا کرده است و نان بربری را به مبلغ ۵۰۰تومان در اختیار مردم کم درآمد و بعضاً نیازمند این منطقه قرار می داده است ولی نانوایش روز گذشته توسط مامورین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پلمپ شده است.


خیرین سود نانوایی پلمپ شده را تقبل کرده بودند+ تصاویر

کریمی طی مصاحبه با ورامین ما گفت: ۱۲ سال است که شاطر هستم و این حرفه پدری من می‌باشد و به همین دلیل نیز به این شغل روی آورده ام.

وی در خصوص قیمت نان در این واحد نیز گفت: قیمت نان بربری با وزن جانه ۶۰۰گرم که مصوب دولت نیز می باشد۶۰۰ تومان است ولی ما در این نانوایی نان را به مبلغ ۵۰۰تومان در بین عموم شهروندان توزیع می کنیم.

این خباز باسابقه در زمینه کم بودن قیمت نان در این واحد صنفی نیز بیان کرد: افراد خیری هستند که اعلام کرده اند سود هر قرص نان که مبلغ ۱۰۰تومان می باشد را به بنده پرداخت می کنند تا از این طریق بتوانند در زمینه محرومیت زدایی و همچنین طرح اکرام نان قدم موثری برداشته باشند، به همین دلیل نیز ما مبلغی را که برای هر قرص نان برای نانوایی تمام می شود را از شهروندان و سود آن را از خیرین دریافت می کنیم.


خیرین سود نانوایی پلمپ شده را تقبل کرده بودند+ تصاویر

کریمی ادامه داد: این خیرین کار را تا همین اندازه تمام نکرده اند بلکه در زمان هایی مانند ماه های محرم، صفر، رمضان و یا همچنین روزهایی مانند پنجشنبه تعدادی از پخت و یا حتی کل پخت روز را تقبل کرده و نان را به صورت صلواتی در اختیار عموم شهروندان قرار می دهند.

وی در خصوص اینکه آیا کم شدن مبلغ نان باعث کاهش وزن چانه آن نیز می شود،گفت: به این دلیل که خیرین سود این نان ها را قبول کرده و پرداخت می کنند، وزن نان هیچ کاهشی ندارد و از همین طریق اعلام می کنیم که آمادگی کامل داریم تا هر زمانی مسئولین و ناظریم محترم خواستند به صورت نامحسوس در این نانوایی حضور پیدا کرده و وزن نان و همچنین چانه های خمیر را بکشند تا از صحت وزن این نان‌ها اطمینان پیدا کنند همچنان که تا به امروز هیچ کدام از ناظران در بازدیدهای خود به مشکلی برنخوردند زیرا وزن چانه های نان دقیق بوده است.

این نانوای خیر اظهار کرد: ما هیچ تقاضایی از مسئولین شهرستانی برای اینکه بخواهیم سهمیه نانمان اضافه شود و یا حرکت مصبت دیگری برای ما انجام دهند نداریم، ولی مسئولین محترم شهرستان دستور پلمپ نانوایی ما را داده اند و این نیز به دلیل همکاران خباز ما در منطقه است.

اما حسین میرزایی رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین،رعایت نرخ مصوب از سوی تمامی واحدهای نانوایی را الزامی قانونی دانست و در خصوص پلمب این واحد نانوایی به خبرنگار ایرنا گفت: رعایت قانون باعث ایجاد نظم در جامعه می شود و اگر قرار باشد هر کس به واسطه برداشت خود نسبت به برخورد با قانون اقدام کند نمی توان بازار مصرف را کنترل کرد.

وی بیان داشت: واحدهای نانوایی ملزم به رعایت قیمت ارائه شده هستند و نمی توانند گران تر یا ارزان تر از نرخ مصوب نان را عرضه نمایند زیرا این امر باعث ایجاد تنش در بازار مصرف می شود.
حال باید از مسئولین محترم شهرستانی پرسید که آیا حرکتی که برای رضایت خدا می باشد نیاز به گرفتن دستور قضایی دارد؟

آیا رضایت خبازان محل بالاتر از رضایت خداوند و نیازمندانی است که رهبر معظم انقلاب نیز دستورات زیادی در خصوص رسیدگی به آنها داده اند که مسئولین محترم شهرستان ورامین برای رضایت نانوایان خیابان بهرام مصیری منطقه خیرآباد جلوی این حرکت خداپسندانه را گرفته اند؟

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: