کد خبر: ۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
بعضی جوانان به ما نامه می‌نویسند که اجازه بدهید ما با این تظاهرات منکراتی، مقابله و مبارزه کنیم. خیلی خوب، مقابله بکنید؛ اما چه طور؟ بریزید، طرف مقابل را تکه پاره کنید؟! نه این نست، حرف بزنید، بگویید؛ یک کلمه بیشتر هم نمی‌خواهد، لازم نیست سخنرانی کنید. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است. 

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند. 
  
با توجه به اهمیت احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیشم.

**لازم نیست سخنرانی بکنید 
  
مقام معظم رهبری در 15 آبان 1370 در جمع گروه کثیری از دانشجویان و دانش‌آموزان به مناسبت سیزدهم آبان ماه بیان کردند: بعضی جوانان به ما نامه می‌نویسند که اجازه بدهید ما با این تظاهرات منکراتی، مقابله و مبارزه کنیم. خیلی خوب، مقابله بکنید؛ اما چه طور؟ بریزید، طرف مقابل را تکه پاره کنید؟! نه این نست، حرف بزنید، بگویید؛ یک کلمه بیشتر هم نمی‌خواهد؛ لازم نیست یک سخنرانی بکنید کسی که می‌بینید خلافی را مرتکب می‌شود دروغ، غیبت، تهمت، کین‌ورزی نسبت به برادر مومن، بی‌اعتنایی به محرمات دین، بی‌اعتنایی به مقدسات، اهانت به پذیرفته‌های ایمانی مردم، پوشش نامناسب، حرکت زشت، یک کلمه آسان بیشتر نمی‌خواهد؛ بگویید این کار شما خلاف است، نکنید؛ لازم هم نیست که با خشم همراه باشد. شما بگویید، دیگران هم بگویند، گناه در جامعه خواهد خشکید. 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: