کد خبر: ۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
معاون پارلمانی، امور استان‌ها و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بودجه حوزه فرهنگ و هنر برای سال 94 در مجموع رشد داشته است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛«حسین نوش‌آبادی» در مورد بودجه حوزه فرهنگ و هنر سال 94 گفت: بودجه این حوزه در مجموع رشد داشته است.

وی افزود: گرچه بودجه برخی ردیف‌ها کاهش یافته اما دولت با توجه به منابع مالی و درآمدهای خود که محدودیت‌هایی داشت، لایحه بودجه 94 را تدوین کرده است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: راه برای نمایندگان مجلس که دغدغه دارند، بسته نیست و می‌توانند بودجه این حوزه را افزایش دهند.

وی ادامه داد: از اینکه مجلس راهکاری برای افزایش بودجه حوزه فرهنگ و هنر ارایه کند، استقبال می‌کنیم.

معاون پارلمانی، امور استان‌ها و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: هدف ما در درجه اول دفاع از لایحه بودجه و حفظ ساختار آن است اما اگر نمایندگان پیشنهادی در مورد افزایش بودجه حوزه فرهنگ و هنر داشته باشند، کار پسندیده‌ای بوده و نمایندگان این اختیار را دارند.

وی ادامه داد: مجلس همانطور که برخی لوایح دولت را «زیر و رو» و تبصره‌‌ها را جابجا می‌کند، می‌تواند پیشنهاد افزایش بودجه حوزه فرهنگ و هنر را نیز مطرح کند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این وزاتخانه برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف خود به کمک مجلس نیازمند است.

نوش‌آبادی در پایان گفت: اگر مجلس می‌تواند از بودجه سایر حوزه‌ها کسر و آن را به حوزه فرهنگ و هنر بیفزاید، خوب است.

همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1394 پرداخته و در بخشی از آن آورده است: اعتبارات پیش‌بینی شده برای وزار فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر مجموعه‌های آن در سال 1394، 769 میلیارد و 320 میلیون تومان است که نسبت به به قانون بوجه سال 1393، رشد 21 درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای‌پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: