کد خبر: ۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
در داستان سازی های رسانه های غربی همواره مسکو متهم به سیاست خارجی " تهاجمی " می شود که منجر به تخریب روابط میان آمریکا و روسیه شده است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از راشاتودی ؛ پایگاه اینترنتی این شبکه روسی در مقاله ای به قلم " رابرت بریج " نویسنده و تحلیلگر سیاسی نوشت: در داستان سازی های رسانه های غربی همواره مسکو متهم به سیاست خارجی " تهاجمی "  می‌شود که منجر به تخریب روابط میان آمریکا و روسیه شده است. اما هیچ چیزی بهتر از حقیقت نمی تواند روشنگر باشد و نگاهی ساده به برخی مسائل عمیقا می توانند حقیقت را نمایش دهند. 

در هفته ها و ماه های پیش از برگزاری بازی های المپیک زمستانی در سوچی ، رسانه های جریان اصلی غرب رویکرد خود را به وضعیتی هیستریک تغییر داد و سناریوهایی را مبنی بر اینکه " هر آنچه در این بازی ها مطرح شده یا روی میدهد ، ممکن است دروغ یا نادرست باشد " در پیش گرفت . 

حجم انبوهی از داستان سازی ها اعم از وجود سگ های وحشی برای محافظت از زمین های بازی ، سرویس های بهداشتی نامتعارف و حتی تهدید شدید درباره وقوع حوادث تروریستی در این المپیک در این رسانه ها مطرح گردید . این مسائل در مورد بزرگترین بازی های زمستانی با مدرن ترین ابزار عنوان می شد که بسیاری از ورزشکاران برای ارائه بهترین عملکرد خود در آنجا ، تمرینات شدید کرده بودند . 

در ادامه این مقاله آمده است : با وجوداینکه تدابیر همگانی فراوانی در شهرهایی که بازی های المپیک در آن برگزار می شد از ماه ها قبل اتخاذ و اجرا شده بود و تقریبا تمامی مردم و مقامات آمادگی استقبال از تعداد زیادی مهمان خارجی و نیز رسانه های بیگانه را داشتند اما پوشش این آمادگی نیز در رسانه های غرب جای تامل دارد . در یکی از این موارد ، بجای نمایش وضعیت بازیها و شهرها ، از مخالفت دولت روسیه با تبلیغات هم جنس گرایان در این المپیک از ماه ها قبل صحبت میشد . 

تلاش عمدی این رسانه ها به گونه ای هدایت شده بود که اقدام مسکو برای ممانعت از تبلیغات جنسی برای افراد کمتر از سن قانونی ، حمله دولت روسیه به همجنس گرایان معرفی شود . حتی دیده بان حقوق بشر نیز با انتشار تصویری نادرست از این بازی ها در همکاری با رسانه های غربی و همجه آنها علیه مسکو کم کاری نکرد . 

علیرغم تلاش های بی وقفه غرب برای نشان دادن روسیه بعنوان یک تبهکار بین المللی ، این کشور بعنوان یکی از اصلی ترین سنگر های جهانی برای " ارزش های خانواده محور " باقی ماند ، در شرایطی که امواج زیادی از لیبرالیسم ملحد از سوی بسیاری از کشورهای غربی منتشر می گردد . بااین رسانه های غربی ترجیح دادند از این اقدام صحیح مسکو بعنوان بهانه ای برای برهم زدن روابط و بعنوان چکشی ضدروسیه استفاده کنند . 

راشاتودی همچنین تصریح کرد : بدیهی است که سقوط هواپیمای " ام اچ 17" خطوط هوایی مالزی در تاریخ 17 ژوئیه 2014 یک تراژدی انسانی محسوب می شود . یک روز پس از سقوط این هواپیما در محدوده شرق اوکراین و مرگ 298 مسافر و خدمه آن ، رسانه های غربی به گونه ای عمل کردند که گویا ماهیت متهم این حادثه را می شناسند . 

کشف علت سقوط هر هواپیمایی نیاز به طی مراحلی طولانی و دقیق دارد که از جمله آنها می توان به پیدا کردن و بررسی جعبه سیاه ، جمع آوری قطعات هواپیما ، شهادت شهود حادثه و بررسی تصاویر ماهواره ای اشاره کرد .در مورد هواپیمای مالزیایی اگرچه حادثه صقوط در منطقه جنگی در مرز اوکراین روی داد اما اشتباه بزرگ رسانه های جریان اصلی این بود که بدون انجام کوچکترین بررسی های اولیه انگشت اتهام را به سمت مسکو نشانه گرفتند . 

باراک اوباما در بدو ورود خود به کاخ سفید قول برقراری روابطی دوجانبه و مسالمت آمیز میان واشنگتن و مسکو را داد در حالی که در دوره ریاست جمهوری وی بدترین روابط میان آمریکا و روسیه روی داد تا آنجا که برخی کارشناسان آن را احیای دوباره دوران جنگ سرد میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی می دانند . 

انتهای پیام /
برچسب ها: تجارت آنلاین ، غرب ، روسیه ، 2014
نام:
ایمیل:
* نظر: