کد خبر: ۷۸۰۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام کرد
رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام اخذ مالیات از درآمدهای بادآورده، گفت: پارسال در طرح پیش‌فروش سکه ۴۹۰ نفر بیش از هزار قطعه سکه خریده‌اند که ۳۸ نفر از آنها هر کدام بیش از ۵۰۰۰ قطعه سکه خریده و یک نفر هم به تنهایی ۳۸ هزار سکه تمام بهار آزادی خریده است که از آنها مالیات گرفته می‌شود.

خرید ۳۸ هزار سکه توسط یک نفر!

رئیس سازمان امور مالیاتی ضمن اعلام اخذ مالیات از درآمدهای بادآورده، گفت: پارسال در طرح پیش‌فروش سکه ۴۹۰ نفر بیش از هزار قطعه سکه خریده‌اند که ۳۸ نفر از آنها هر کدام بیش از ۵۰۰۰ قطعه سکه خریده و یک نفر هم به تنهایی ۳۸ هزار سکه تمام بهار آزادی خریده است که از آنها مالیات گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، امیدعلی پارسا - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی - در در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: سال گذشته بیش از پنج میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه سکه بهار آزادی فروخته شد که ۱۰۲ هزار نفر در کشور این سکه‌ها را خریدند.

به گفته وی، ۵۸ هزار نفر از این افراد کمتر از ۲۰ قطعه سکه خریدند که طبق قانون مشمول مالیات نمی‌شوند اما ۴۹۰ نفر بیش از هزار قطعه سکه خریده‌اند که ۳۸ نفر هر کدام بیش از ۵۰۰۰ قطعه سکه خریده‌اند و یک نفر هم به تنهایی ۳۸ هزار سکه بهار آزادی خریده است.

پارسا گفت: قیمت سکه خریده شده توسط این افراد حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده درحالیکه امروز قیمت سکه بیش از چهار و نیم میلیون تومان است و ثروت و سود بادآورده‌ای را برای این افراد ایجاد کرده که سازمان امور مالیاتی باید از آنها مالیات دریافت کند در صورتیکه این افراد در فضای مجازی شروع به مقابله با مالیات بر سکه کرده‌اند.

طرح مالیات بر عائدی سرمایه به دولت رفت

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: طرح مالیات بر عایدی ثروت که شامل املاک، خودرو، سکه و ارز می‌شود نیز در لایحه وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شده و برای تصویب به هیأت دولت ارائه شده است.

او تاکید کرد: قرار نیست از کسی که ملکی برای زندگی دارد، یا کسی که تعداد زیادی خانه برای مردم تولید می‌کند مالیات آنچنانی بگیریم، بلکه کسانی که روی مسکن و املاک خرید و فروش سفته‌بازی و سوداگری انجام می‌دهند، باید مالیات بدهند.

۸.۵ درصد از درآمد مردم به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود

به گفته پارسا، در حالی که در همه کشورهای دنیا اداره امور کشور با مالیات مردم انجام می‌شود، در کشور ما ۳۷ درصد بودجه دولت از طریق مالیات و کمتر از ۵۰ درصد هزینه جاری دولت از مالیات تأمین می‌شود. در کشورهای پیشرفته ۲۵ درصد کل درآمد مردم به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود اما این رقم در ایران ۸.۵ درصد درآمد مردم است که با این عدد نسبتاً پایین، بسیاری از کارهای عمرانی و اجرایی دولت نیمه‌تمام می‌ماند.

رئیس سازمان امور مالیاتی بابیان اینکه یکی از مشکلات مالیاتی، فرارهای مالیاتی بزرگ است، افزود: معضل دیگر معوقات مالیاتی بالاست و برنامه‌های زیادی در سازمان امور مالیاتی برای کاهش فرار مالیاتی و کاهش معوقات شروع کرده‌ایم که مالیات به صورت عادلانه و سالم دریافت کنیم و مانند همه کشورهای دنیا، سازمان مالیاتی باید ریز داده‌ها و تراکنش‌های مالی و املاک را در اختیار داشته باشد.

وی گفت: فرار مالیاتی حتی در بخش دولتی و بخش‌های عمومی غیردولتی نیز وجود دارد و کسانی که برای فرارهای مالیاتی بزرگ سفارش و توصیه می‌کنند، در واقع برای فرار از قانون و حق مردم اقدام می‌کنند و سازمان امور مالیاتی با قدرت وصول مالیات را دنبال می‌کند و به جای تشخیص علی‌الراس می‌خواهد تشخیص مبتنی بر اطلاعات درست را انجام دهد و مدرن سازی سامانه جامع مالیاتی و اطلاعات مالی را برای دریافت مالیات عادلانه و متناسب با ثروت و درآمد و مصرف مردم پیگیری می‌کند.

برچسب ها: سکه ، بهاز آزادی ، مالیات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار