کد خبر: ۷۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
یک کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به تاثیر کاهش ارزش دلار بر بازار طلا و افزایش عرضه سکه از سوی صاحبان آن گفت: بعد از حدود دو سال قیمت طلای خام ۱۸ عیار به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان رسیده و هر گرم طلا به قیمت ۳۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

آرمان-به گزارش آرمان به نقل از ایسنا، محمدرضا کشتی‌آرای اظهار کرد: در پی کاهش شدید قیمت دلار در بازار ایران، ارزش طلا و انواع سکه روند نزولی به خود گرفته است و این موضوع عاملی شده تا قیمت هر گرم طلا بعد از دو سال به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان برسد.

این کارشناس بازار طلا و سکه با بیان این‌که حجم عرضه از تقاضا پیشی گرفته است، گفت: در چند روز اخیر میزان فروش و عرضه سکه در بازار به شدت افزایش یافته و این موضوع در کنار کاهش ارزش دلار، عامل کاهش قابل توجه قیمت طلا و سکه بوده است.

وی یادآور شد: صاحبان سکه در چند روز اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که نگهداری سکه سودی برای آنها ندارد و داشته‌های خود را در بازار عرضه کرده‌اند که در پی این اتفاقات، حباب سکه به ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافته و بررسی‌ها نشان از آن دارد که حباب سکه طی یک روز اخیر، ۹۰ هزار تومان کاهش یافته است که در نهایت منجر به کاهش ۱۸۰ هزار تومانی قیمت سکه طی یک روز اخیر شده است.

کشتی‌آرای با تاکید مجدد بر این‌که ارزش طلای خام ۱۸ عیار بعد از دو سال به کمتر از ۴۰۰ هزار تومان رسیده است، یادآور شد: در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم چهار میلیون تومان، سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم سکه دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، سکه گرمی ۹۶۰ هزار تومان، هر مثقال طلای خام ۱۷ عیار یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۹۶ هزار و ۸۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار