کد خبر: ۷۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
رییس پژوهشکده بیمه عصر دیروز طی مراسمی با حضور متخصصان و کارشناسان صنعت بیمه از راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت در پژوهشکده بیمه خبر داد . د.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی پژهشکده بیمه دکتر کرد بچه در تشریح اهداف راه اندازی این دفتر گفت بر اساس تاکیدات رییس کل بیمه مرکزی مبنی بر تاسیس دفتر ارتباط با صنعت، این دفتر به منظور شناسایی نیازهای پژوهشی صنعت بیمه و پاسخ به آن، بهره گیری از توانمندی کارشناسان علمی و فنی، مستند سازی دانش و تجارب موجود در صنعت بیمه کشور و شناسایی نیازهای آموزشی بیمه های بازرگانی راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون با 12 شرکت بیمه و دو انجمن فراگیر این صنعت مذاکرات دوجانبه صورت گرفته و همچنین با چندین دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است، ابراز داشت نیاز پژوهشکده به صنعت و نیاز صنعت به پژوهشکده و لزوم ارتباط با مراکز دانشگاهی نیازمند یک نقطه ارتباطی است و بر همین اساس دفتر ارتباط با صنعت می تواند به تقویت این ارتباطات کمک کند.
وی افزود: دستورالعمل‌های جدید برای ورود اعضای هیات علمی دانشگاه به صنعت در قالب فرصت های مطالعاتی صنعتی، موقعیت مناسبی را برای پیوند هدفمند صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد.
دکتر کردبچه با اشاره به اینکه رفتار خوب حاصل ساختار خوب است ابراز داشت برنامه این دفتر ارتباطی یک استراتژی مشخص دارد و آن حضور در صنعت و مشارکت در ساختار و فرایندهاست که در این زمینه شرکت ها، دانشگاه ها و انجمن ها نقش اساسی ایفا می‌کنند.
در این مراسم دکتر نیاکان سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشکده بیمه به طور مفصل به تشریح رابطه سه گانه پژوهشکده با جامعه، دانشگاه و صنعت در قبال تاسیس این دفتر پرداخت و اهداف و زمینه‌های تعاملی ناشی از شکل گیری این روابط را تبیین کرد.
وی کمک به سازمان‌دهی فرصت‌های مطالعاتی اساتید در صنعت بیمه، معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های صنعت بیمه به دانشگاه‌ها، کمک به شکل‌گیری هسته‌های علمی مشترک صنعت و دانشگاه، شناسایی و بهره‌برداری از توانمندی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در حوزه بیمه، حمایت و کمک به آموزش‌های دانشگاهی و هدایت و کمک به کاربردی‌شدن آموزش‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی درزمینه بیمه را حاصل تعامل صنعت با دانشگاه ذکر نمود.
دکتر نیاکان همچنین اهداف دفتر ارتباطی در قبال تعامل با جامعه را در توسعه ارتباط با جامعه، کمک به ارتقاء فرهنگ بیمه،حمایت از آموزش‌های عمومی بیمه‌ای ، شناسایی نیازهای بیمه‌ای جامعه و نظرسنجی و انعکاس دیدگاه‌های عمومی به صنعت ذکر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: