به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، علیرضا رشیدیان، درخصوص تمهیدات بیمهای اندیشیده شده برای خسارت وارده به بار زائران گفت: در رابطه با بیمه زائران و بار آنها تمهیدات لازم طبق قرارداد با یک شرکت بیمه اندیشیده شده و مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: در مواردی که خسارتهایی به بار زائران در پروازهای ورودی به عربستان روی دهد، تمهیداتی اندیشیده شده و در قرارداد بیمهای مورد توجه قرار گرفته تا نسبت به جبران آن اقدام شود.
رشیدیان تصریح کرد: بر این مبنا امسال مقرر شد در صورت آسیب به بار زائران یا مفقودی ساک و چمدان آنها، هزینه خسارت مربوطه بعد از تایید مسئول منطقه و محاسبه ارزش آن در ایران و در زمان بازگشت زائر پرداخت شود.
وی با اشاره به افزوده شده یک متمم به قرارداد بیمهای در موضوع بار حجاج افزود: در واقع برای آنکه زائر در جریان این سفر به دلیل مفقود شدن ساک و لوازم شخصی، دچار مشکل نشود، برنامه ریزی شد و طبق این متمم بعد از تایید مفقودی ساک توسط ستاد منطقه، ۱۰۰ ریال به صورت علی الحساب به زایر برای خرید وسایل شخصی مفقود شده داده میشود تا چمدان او مشخص شود.