کد خبر: ۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۴۶
جایزه عکس برتر سال جهانی آمار از سوی خانه ریاضیات اصفهان به سپیده سروش مهر، کارشناس پژوهشگاه مواد و انرژی با عنوان آمار ابزار توسعه مدنی تعلق گرفت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا، سپیده سروش مهر با بیان این خبر گفت: ظهور دانش آمار از چهار واقعه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق بوده است که همگی ارتباط تنگاتنگ با نهاد خانواده دارند. از سوی دیگر، مدنیت بشر مبتنی بر توسعه نهاد خانواده در پهنه جغرافیای کلان است که به ایجاد شهرها منجر می‌شود.

وی در ادامه افزود: این تصویر علاوه بر اینکه مؤلفه خانه به عنوان جایگاه اصیل خانواده را در خود جای داده است، شهری وسیع را نشان می‌دهد که حاصل توسعه خانه‌های متعدد در پهنه جغرافیایی یک منطقه نه چندان سرسبز است. یعنی محل‌های تولد علم آمار که خانه و خانواده باشد به حدی وسعت یافته که برای توسعه و تحلیل خود آن باز به فرزند این نهاد (خانواده) یعنی آمار نیازمندیم.

بر اساس این گزارش، خانه ریاضیات اصفهان با همکاری انجمن آمار ایران به مناسبت سال جهانی آمار مسابقه‌ای با عنوان «آمار و زندگی روزمره» ترتیب داد که آثار شرکت داده شده در مسابقه شامل پوستر، عکس، نقاشی و کاریکاتور، جمله و شعار آماری، وبلاگ، کلیپ و داستان بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار