کد خبر: ۸۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۵۱۳ دلار و ۵۲ سنت رسید، اما رشد هفتگی حدودا یک درصدی را تجربه کرد.

طلا امروز به کدام سمت حرکت می‌کند؟

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۵۱۳ دلار و ۵۲ سنت رسید، اما رشد هفتگی حدودا یک درصدی را تجربه کرد.

روز جمعه همزمان با رشد شاخص ها در بازارهای بورس و تقویت دلار قیمت طلا شاهد کاهش بود، اما نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و مشخص نبودن سرنوشت جنگ تجاری میان آمریکا و چین موجب شد تا قیمت فلز زرد سومین رشد هفتگی متوالی را تجربه کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۴ درصد کاهش به ۱۵۱۳ دلار و ۵۲ سنت رسید، اما رشد هفتگی حدودا یک درصدی را تجربه کرد. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با نیم درصد افت به ۱۵۲۳ دلار و ۶۰ سنت رسید.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازارهای کالاهای خام در موسسه آر جی او گفت: «شاخص ارزش دلار اندکی تقویت شده، بازارهای بورس شاهد بازگشت به مسیر رشد هستند... بنابراین بخشی از سرمایه ها به بازارهای پرریسک بر می گردد.»

احتمال کاهش مجدد نرخ بهره و تعدیل رشد بازار اوراق قرضه موجب شد تا روز جمعه بورس آمریکا شاهد رشد شاخص ها باشد.

در همین حال، شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی روز جمعه ۰.۱ درصد رشد داشت.

به دنبال کاهش سوددهی اوراق قرضه در کشورهای جهان، افزایش تنش های تجاری و انتشار آمارهای ناامید کننده از اقتصاد جهانی، قیمت فلز زرد از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۰۰ دلار افزایش داشته است.

اوایل این هفته، میزان سوددهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا برای اولین بار در طی ۱۲ سال گذشته به زیر سود دو ساله رسید. این افت سوددهی هشداری است که نشان می دهد اقتصاد آمریکا در حال حرکت به سمت رکود است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته که معتقد است چین به دنبال توافق تجاری است و این اختلافات طولانی مدت نخواهد بود. پکن نیز در عین حالی که قول مقابله با تعرفه های تجدید آمریکا را داده، از واشنگتن خواسته سهم خود را برای رسیدن به یک توافق احتمالی ایفا کند.

در همین رابطه به دنبال افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران بالا رفت.

قیمت سکه امروز در بازار تهران ۲۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار حدود ۶ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

به این ترتیب، هر قطعه سکه تمام امروز در بازار تهران با قیمت ۴ میلیون و ۱۸۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۲ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و ربع‌سکه یک میلیون و ۳۹۹ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی نیز ۹۷۹ هزار تومان بود.

از سوی دیگر، هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۴۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رفت.

این در شرایطی است که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته به قیمت ۴ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان فروخته می‌شد. نیم سکه نیز ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان و ربع سکه یک میلیون و ۳۹۲ هزار تومان قیمت داشت. همچنین سکه گرمی به نرخ ۹۸۱ هزار تومان فروخته می‌شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار