کد خبر: ۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
مدیر عامل منطه آزاد انزلی گفت: رونق گردشگری دریایی بین بنادر دریای خزر از برنامه‌های مهم و مورد توجه منطقه آزاد انزلی است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛رضا مسرور ظهر امروز در جریان نشست با یک هیئت سرمایه‌گذاری روسیه با اشاره به ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی نزدیک‌ترین منطقه آزاد کشور به پایتخت و شهرهای پرجمعیت ایران است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی با حدود 10 سابقه فعالیت جزو مناطق آزاد جوان کشور است، تصریح کرد: مجتمع بندری کاسپین در حال احداث به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در دریای خزر است که زمینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی در آن وجود دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی قرار گرفتن منطقه آزاد انزلی در مسیر فعال سازی کریدور نوستراک و افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل در آن را از دیگر ویژگی‌های این منطقه عنوان کرد.

وی رونق گردشگری دریایی بین بنادر دریای خزر را از برنامه‌های مورد توجه منطقه آزاد انزلی ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به مزایا و معافیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی آماده همکاری مشترک به منظور توسعه همکاری‌های بخش خصوصی روسی و ایرانی هستیم.

مسرور خاطرنشان کرد: با فعال شدن مسیر تجاری نوستراک علاوه بر رونق فعالیت‌های بازرگانی و ترانزیتی بین دو کشور، زمینه توسعه همکاری‌های گردشگری و حضور توریسم در کشورهای حاضر در این کریدور فراهم می‌شود.

وی با اعلام حمایت از حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش‌های مختلف، گفت: فعال‌سازی کریدور بین‌المللی شمال ـ‌ جنوب (نوستراک) مهم‌ترین راهبرد این منطقه است.

مدیر توسعه شرکت روسی کاپودیوتی فری، نیز در نشست مذکور گفت: این یک شرکت هلدینگ از شرکت‌های فعال در حوزه‌های بازرگانی ، کشتیرانی و گردشگری است.

والنتین کندراتنکو، با اشاره به اینکه این شرکت دارای 23 فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در کشورهای اروپا و آسیا و تولید کننده محصولات با کیفیت و قیمت مناسب است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی در صنعت گردشگری، آماده سرمایه‌گذاری در حوزه بازرگانی، گردشگری دریایی و ایجاد فروشگاه زنجیره‌ای عرضه محصولات تولیدی خود هستیم.

وی در سرمایه‌گذاری مجتمع بندری کاسپین به دنبال فعال‌سازی و رونق گردشگری دریایی در بین کشورهای حاشیه خزر هستیم، خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت‌های تابع ما دارای کشتی‌های تفریحی بزرگی است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: