کد خبر: ۸۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

مسعود یوسفی

روزنامه نگار

پایگاه سلامت شهید مدنی واقع در خیابان نظام آباد تهران را به جرات می توان نمونه عالی و موفق یک واحد بهداشتی دانست. روزی که از همین پایگاه به گوشی همراه همسرم زنگ زدند تا برای کنترل وضعیت سلامتی اش به آنجا مراجعه کند، به خاطر دوری مسیر او را با اتومبیل شخصی به پایگاه مورد..... نظر رساندم. در طول مسیر با خودم فکر کردم که این روزها رویکرد وزارت بهداشت و دولت نسبت به سلامت خانواده ها جدی تر و مسئولانه شده است. اصلا همین که از یک پایگاه سلامت مرتب زنگ می زنند و می خواهند که برای کنترل وضعیت سلامتی ات به آنجا مراجعه کنی معلوم می شود که فراموشت نکرده اند و برای سلامتی ات اهمیت قائل هستند.

در همان بدو ورود، نمای داخلی بسیار تمیز و درخشان پایگاه جلب نظر می کرد؛ یک واحد جمع و جور و نقلی که در نهایت سلیقه و زیبایی طراحی شده بود و احساس مطبوع و دلپذیری به مراجعه کننده می بخشید. به یاد تعریف هایی افتادم که در مورد مراکز درمانی کشورهای پیشرفته شنیده بودم که آدم وقتی داخل می شود با رضایت و طیب خاطر روند درمانش را پی می گیرد و با کادر درمانی کمال همکاری را به عمل می آورد. در وهله بعد باید از برخورد همراه با نزاکت و مودبانه پرسنل این پایگاه - به خصوص سرکار خانم عباسی - به هنگام معاینه و پرسش و پاسخ از مراجعه کننده گان یاد کرد که جای تقدیر و تحسین فراوان دارد.

اصلا همین نوع برخوردهاست که امنیت و آسایش مراجعه کننده و بیمار را به هنگام مراجعه به این قبیل مراکز به همراه می آورد و مشخص می شود که اجرای «منشور بیمار» که مورد نظر مسئولان درمان کشور است به خوبی رعایت می شود و نه تنها از سر تحقیر به بیمار نگاه نمی کنند، بلکه شان و کرامت انسانی او را در نهایت احترام به جا می آورند. به نظر می رسد پایگاه های سلامت، به خصوص در محله هایی مثل نظام آباد نقش و هدف اصلی در تامین و برقراری سلامت خانواده ها و پیشگیری از بیماری و جلوگیری از هزینه های سنگین درمان به هنگام مداوای بیماران داشته باشد.

از همین رو اقدام پایگاه سلامت شهید مدنی در انجام ماموریت محوله اهمیت بیش از پیش پیدا می کند و جدیتی که مجموعه وزارت بهداشت از طریق همین پایگاه ها به دنبال آن است نوید روزهای بهتری را برای تامین امنیت سلامت جامعه می دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار