کد خبر: ۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شاخص کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.
به گزارش تجارت آنلاين، 'محمد رستگاری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون با 26 عدد افزایش نسبت به روز گذشته در همین ساعت بر روی عدد 108 قرار گرفت.

رستگاری گفت: میزان غلظت آلاینده های منواکسید کربن نیز در همین مدت از 28 به 56 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 48 به 65 افزایش یافته است.

وی افزود: ایستگاه های فرمانداری شهرری (منطقه 11) با 155، پارک قائم (منطقه 17) با 151 و ستاد بحران (منطقه 7) با 117 آلوده ترین مناطق استان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

رستگاری گفت: ایستگاه های گلبرگ (منطقه 8) با 77، پارک شکوفه ( منطقه 14 ) با 80 و شهرداری منطقه 4 با 81 نیز سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند.

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس منجر به افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار