کد خبر: ۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
به مناسبت میلاد خجسته امام رضا(ع) نمایشگاهی از تابلوهای هنرمند نقاش، کمال الملک از تاریخ 16 تا 24 شهریور در کاخ صاحبقرانیه مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار می‎شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران؛دراین نمایشگاه، 30 اثر از تابلوهای این هنرمند برجسته ی کشور در قطع 70 در50 با موضوع مناظر طبیعت، چهره رجال تاریخی و چهره خود هنرمند با همکاری موزه ملک به نمایش گذاشته می شود.
 
محمد غفاری، ملقب به کمال الملک، نقاش بزرگ دوره قاجار و از نام آوران هنر ایران است که با سفر به اروپا و تماشای آثار هنرمندان اروپایی سبب تحول در نقاشی جدید ایرانی شد.
 
او در طول زندگی پرثمر خود دوران پنج پادشاه و دو سلسه را در تاریخ معاصر ایران درک کرد که آن ایام از دوران سلطنت ناصرالدین شاه آغاز شد و تا آخرین سال های حکومت رضاخان ادامه داشت.
 
اکنون یکی از معروف ترین آثار کمال الملک که نمای حوضخانه کاخ صاحبقرانیه را به تصویر کشیده است، آذین بخش فضای حوضخانه است و در بدو ورود مراجعه کنندگان به این فضا، توجه هر بازدیدکننده ای را جلب می کند.
 
علاقه مندان و هنردوستان برای بازدید از نمایشگاه یاد شده می توانند از 16 تا 24 شهریورماه از ساعت 8:30 تا 17 به کاخ صاحبقرانیه مجموعه ی فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند و این مجموعه تا ساعت 18 فعال خواهد بود.
 
 
 
انتهای پیام /
نام:
ایمیل:
* نظر: