کد خبر: ۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به جزئیات نشست این کمیسیون در مورد درآمدها و هزینه‌های صندوق توسعه ملی پرداخت.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از فارس؛ایرج ندیمی با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون تلفیق در مورد بودجه اظهار داشت: در این جلسه در دو حوزه نفت و صندوق توسعه ملی بحث و بررسی‌های مختلفی صورت گرفت.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: در مورد مباحث نفت گزارش مشروحی از علت پیشنهاد 72 دلاری نفت و نیز درآمد نفتی در سال جاری، پیش‌بینی مؤسسات جهانی از آینده قیمت‌ نفت، نقش اقتصاد سیاسی و عرضه نفت توسط مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت نفت ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین در مورد خوش‌بینی و بدبینی نفت 72 دلاری و مباحث ضروری و آثار عدم تحقق درآمدهای نفتی در بودجه بحث و بررسی صورت گرفت.

به گفته این نماینده مجلس نسبت به خوش‌بینانه بودن گزینه قیمت نفت در بودجه و تحقق یا اجرای احکام بودجه بر اساس درآمد هزینه بحث و بررسی صورت گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مباحث مربوط به صندوق توسعه ملی تصریح کرد: رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در مورد درآمدها و هزینه‌های صندوق و منابع و مصارف و توزیع متوازن، سهم مناطق محروم، تعهدات فعلی و دیگر مباحث سؤالات و نظراتی ارائه شد.

ندیمی گفت: آخر هفته آینده کلیات بودجه 94 رأی‌گیری می‌شود و در حال حاضر مستندات کمیسیون‌ها،  دستگاه‌های دولتی، دیوان محاسبات،  اتاق‌ها در جلسات تلفیق ارائه و بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه هفته آینده کلیات بودجه بحث و بررسی می‌شود، فردا چهارشنبه گزارش منابع و مصارف ارزی و مالیات به همراه مباحث مربوط به تملک دارایی‌ها بحث و بررسی خواهد شد.

روز یکشنبه هفته آینده اعتبارات ملی و استانی شرکت‌های دولتی و نیز روز دوشنبه احکام و ردیف‌های درآمدی بودجه در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گفته ندیمی روز سه‌شنبه مباحث مربوط به جزئیات ردیف‌های درآمدی و واردات. روز چهارشنبه نیز مجدداً احکام و ردیف‌های درآمدی و شنبه پس از آن نیز بودجه شرکت‌ها و ردیف‌های هزینه‌ای بحث و بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: قیمت نفت نیز جزو احکام درآمدی بوده که طبق برنامه‌ریزی هفته آینده وضعیت آن مشخص خواهد شد.

همچنین در مورد کاهش سهم واریزی صندوق نظر دولت به احتمال زیاد تأمین خواهد شد و سال آینده می‌‌توانند 12 درصد از این سهم را برداشت کنند.

وی ادامه داد: چانه‌زنی در خصوص نفت وجود دارد و نظرات نمایندگان بین 40 تا 65 دلار بوده و تا زمانی که مصارف دولت مشخص نشده نمی‌توان تصمیم جدی راجع به این موضوع گرفت.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: