کد خبر: ۸۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
زمان واریز یارانه شهریور ۹۸ (یارانه نقدی شهریور ماه) ساعت ۲۴:۰۰ روز سه شنبه ۲۶ شهریور ماه و زمان برداشت آن بامداد روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه است.

یارانه شهریور 98

 

ستاره | سرویس عمومی - یارانه نقدی شهریور ۹۸ سه شنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که مبلغ دریافتی برای هر یک از مشمولان همانند ماه قبل ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.  

 

زمان واریز یارانه شهریور 98

صد و سومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۸ به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و قابل برداشت خواهد بود. لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

امسال در صورت پرداخت یارانه شهریور ماه ، ششمین یارانه پرداختی سال ۹۸ خواهد بود و یارانه ۶ ماه دیگر امسال باقی خواهد ماند.

مبلغ یارانه شهریور نیز همانند ماه ها و سال های گذشته به ازاء هر نفر ۴۵۵,۰۰۰ ریال خواهد بود که به محض واریز قابل برداشت است.

تا پایان مرحله ۱۰۳ یارانه، هر فرد ایرانی تاکنون ۴۶,۸۶۵,۰۰۰ ریال یارانه از دولت دریافت نموده است. (این طرح از آذر ماه سال ۱۳۸۹ آغاز شده است).


بیشتر بدانید: مراحل و شرایط جدا کردن یارانه بعد از ازدواج


حذف یارانه ها

موضوع حذف یارانه دهک‌های پردرآمد جامعه با توجه به کسری بودجه بخش هدفمندی یارانه‌ها در سال‌های اخیر چندین بار از سوی دولت مطرح شده، ولی به علت نبود بانک اطلاعاتی کامل برای شناسایی افراد با درآمد بالا دولت و مجلس نتوانسته اند اقدام موثری در این زمینه انجام دهند و در هر نوبت این امر به تعویق افتاده است، ولی در پایان سال گذشته مجلس خبر از حذف یارانه افراد با درآمد بیش از ۵ میلیون تومان در ماه داده است و مشخص نیست که این موضوع با وجود نبود اطلاعات دقیق از حساب افراد قرار است چگونه انجام شود.

در این رابطه رحیم زارع نماینده مجلس شورای اسلامی درباره حذف ۳ دهک یارانه بگیر در سال ۱۳۹۸ گفت: ۳ دهک بالای جامعه با توجه به حساب بانکی و اموالی که به نامشان ثبت شده است شناسایی می‌شوند.

وی در ادامه افزود:

افرادی که حقوق بالای ۵ میلیونی می‌گیرند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند، افرادی که فوت شده اند و هنوز یارانه دریافت می‌کنند جز ۳ دهک خواهند بود که حذف یارانه آن‌ها در حمایت از اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت هزینه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، باید منتظر بود و دید حذف دهک‌های بالای جامعه در سال جدید چه زمانی اجرایی می‌شود و با توجه به ویژگی‌های مطرح شده برای خارج کرن افراد از لیست هدفمندی یارانه‌ها چه تعداد از میزان یارانه بگیران کاسته و چه مبلغی به سبد اشتغال و تولید و حمایت از خرید تضمینی گندم و بهداشت و سلامت افزوده خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار