کد خبر: ۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
مدیر مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد از تجهیز این اثر تاریخی به سیستم نظارت تصویری و اینترنت پرسرعت خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین؛'عباس شافعی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با نصب 10 دوربین مداربسته و دریافت تصاویر آنلاین از مسیرهای گردشگری ورودی های این شهر زیرزمینی، گردشگران می توانند از این مجموعه تاریخی دیدن و از خدمات رایگان اینترنت پرسرعت نیز بهره مند شوند.
 
وی افزود: با توجه به فراگیر شدن سرویس های فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین استفاده گردشگران از فضاهای مجازی، سیستم ارائه خدمات اینترنت از نیمه دوم شهریور در شهر زیرزمینی نوش آباد فعال شده است.
 
وی ادامه داد: فناوری های نوین و اینترنت، سناریو سفر سنتی و فیزیکی را تغییر داده و حضور در فضای مجازی یک راهکار برای توسعه صنعت گردشگری ایران و معرفی شهر زیرزمینی نوش آباد است.
 
شافعی خاطرنشان کرد: بازدید کنندگان از مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد در ابتدای ورود، با درخواست فعال سازی سیستم اینترنت، کد رمز اختصاصی دریافت و در مسیر بازدید از خدمات این سرویس استفاده می کنند.
 
وی گفت: اجرای این سیستم یک راهکار استفاده از فناوری اطلاعات برای گسترش گردشگری بویژه برای گردشگران خارجی است تا امکان ارتباط زنده الکترونیکی با سایر شهروندان برقرار و واقعیت های ایران را گزارش کنند.
 
وی یادآور شد: با هدف افزایش ضریب امنیت حفاظتی و امکان دید محیطی در مسیرهای شهر زیرزمینی، سیستم نظارت تصویری استاندارد نیز با کیفیت مطلوب در محل نصب و راه اندازی شده است.
 
شهر زیرزمینی نوش آباد با طول بیش از چهار کیلومتر در سه طبقه حفاری و طبقه سوم آن تا عمق 18 متری از زمین گسترده شده است.
 
این شهر تاریخی در سال 1385 با شماره 15816 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و مراحل ثبت آن در فهرست میراث جهانی درحال پیگیری است.
 
این شهر تاریخی از جمله پنج شهر کوچک گردشگری است که به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیت تهران به جنوب و نزدیکی آن با شهر کاشان از جایگاه ویژه برخوردار است.
 
شهر زیرزمینی نوش آباد، بزرگترین شهر زیرزمینی دستکند جهان از نظر معماری است.
 
شهر نوش آباد با 12 هزار نفر جمعیت از توابع آران وبیدگل در سه کیلومتری این شهرستان و پنج کیلومتری شمال کاشان قرار دارد.
 

 
انتهای پیام /

برچسب ها: زیرزمینی ، شهر ، باستانی
نام:
ایمیل:
* نظر: