کد خبر: ۸۲۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
با فرا رسیدن ماه محرم، کم‌کم بوی سرزمین عشق درگوشه و کنار هر شهری می‌پیچد، آرام‌آرام دل‌ها برای بین‌الحرمین، تکه‌ای از بهشت، بی‌تابی می‌کند و چشم‌ها برای دیدن حرم اباعبدالله اشک شوق می‌بارد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، زمانی سفر به کربلا مانند رؤیا بود و هرگز به سادگی نمی‌شد به سرزمین عشق سفر کرد. اما امروزه سفر به کربلا بسیار ساده‌تر و امن‌تر از هر زمان دیگری شده است. هرساله در ماه محرم و صفر تب و تاب سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات اهل‌بیت پیامبر شدت می‌گیرد و عاشقان این خاندان سعی می‌کنند به هر طریقی عازم کشور عراق شوند.

اما سفر کربلا نیز مانند هر سفر دیگری راهکار و راز و رمزهای خود را دارد. با دانستن چند نکته‌ی ساده می‌توانید سفری امن‌تر، راحت‌تر و ارزان‌تر را تجربه کنید.

۱- چطور و از چه راهی به کربلا سفر کنیم؟

برای سفر به کربلا دو راه اصلی وجود دارد؛ مسیر زمینی و مسیر هوایی با خرید بلیط هواپیما یا تورهای لحظه اخری. مسیر زمینی سفر به کربلا از استان‌های غربی کشور می‌گذرد و یکی از شلوغ‌ترین مسیرها برای سفر به شهر کربلاست. مرز مهران، مرز شلمچه، مرز خسروی و... از عمده‌ترین مرزهای عبوری زائران به سمت کربلا هستند. اما اگر در ایام اربعین حسینی عازم کربلا هستید، توصیه می‌کنیم یا زودتر از موعد سفر خود را شروع کنید و یا مسیر دیگری را برای رسیدن به کربلا انتخاب کنید.

در ایام اربعین، مرزهای معروف به سمت کربلا از ازدحام جمعیت قفل می‌شوند و دچار هرج و مرج و بی‌نظمی می‌شوند! اگر فرزند خردسال دارید و یا با افراد مسن همسفرید، به هیچ عنوان راه زمینی، مخصوصاً عبور از مرزهای معروف‌تر را انتخاب نکنید! گرمای هوا، شلوغی، نبود امکانات بهداشتی و رفاهی مناسب و... از جمله علل مهم برای عدم انتخاب مرز زمینی است.

در سال‌های اخیر فرودگاه نجف اشرف به بهره‌برداری رسیده و دارای امکانات رفاهی مناسبی است. یکی از عمده‌ترین مسیرهای پروازی فرودگاه نجف، مسیر پرواز تهران نجف و بالعکس است. با خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران نجف تنها ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه مسیر را تا نجف طی می‌کنید! مسیر پروازی تهران تا نجف برای کسانی که همراه کودکان خردسال و سالمندان سفر می‌کنند، بهترین و راحت‌ترین راه سفر است.

سامانه‌ فروش آنلاین بلیط و تور کی سفر با افتخار یکی از ۵ ارائه‌کننده‌ای است که مجوز برگزاری پرواز اختصاصی در خط پروازی تهران نجف را دارد و در این راه پیشگام است. سالانه تعداد زیادی از مسافران اربعین حسین، از طریق پروازهای کی سفر عازم نجف می‌شوند و به جای سختی راه با آسودگی خاطر به زیارتشان می‌پردازند. کی سفر عرضه کننده‌ اختصاصی بلیط تهران نجف یکی از اصلی‌ترین هواپیمایی‌های ارائه‌کننده‌ تورهای زیارتی و سیاحتی است و امنیت آسایش مسافرش را ضمانت می‌کند.

۲- چه زمانی برای سفر به کربلا مناسب است؟

طبیعی است که بهترین زمان سفر صرفاً بستگی به شما دارد! اگر دوست دارید در خلوت به زیارت بقاع متبرکه بروید و آرام بی‌دغدغه با خدای خود خلوت کنید، طبیعتاً باید در ایامی از سال که کربلا خلوت‌تر است عازم سفر شوید. ولی اگر مصادف شدن زمان سفر، با مناسبت‌های مهم مذهبی چون ایام تاسوعا و عاشورا و یا ایام اربعین برایتان در اولویت است، پس باید خود را برای شلوغی هم آماده کنید! کربلا مانند مقاصد دیگر فصل و زمان خاصی ندارد! هر وقت دل پرید، موقع سفر است!

۳- چطور برای سفر به عراق ویزا بگیریم؟

سفر به کشور عراق برای ما ایرانیان یکی از ساده‌ترین سفرهای خارجی است. برای دریافت ویزای عراق، نیازی نیست به سفارت این کشور مراجعه کنید؛ پیش از معرفی راه‌های دریافت ویزا باید بدانید که ویزای کشور عراق در دو نوع انفرادی و گروهی صادر می‌شود. ویزای انفرادی تنها برای شخص صادر می‌شود و به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد؛ اما ویزای گروهی عراق برای کسانی که با کاروان مسافر جابه‌جا می‌کنند کاربرد دارد.

ویزای گروهی عراق به مدت ۳ ماه اعتبار دارد. به این نکته نیز توجه کنید که ویزای عراق یک‌بار ورود است. یعنی از زمان اخذ ویزا تنها می‌توانید یک‌بار به این کشور وارد شده و از آن خارج شوید. با یک‌بار ورود و خروج به کشور عراق، ویزای شما باطل می‌شود و باید مراحل را برای اخذ ویزای عراق دوباره انجام دهید.

برای گرفتن ویزای عراق، کافی است به سامانه‌ سماح مراجعه کنید و پس از ثبت نام اولیه، برای قطعی کردن ثبت نام به یکی از دفاتر کارگزاری امور زیارتی مراجعه کنید. کارگزاری‌های امور زیارتی مدارک متقاضی را به سفارت عراق تحویل می‌دهد و سفارت پس از تائید ویزای شخص را به کارگزاری می‌فرستد. توجه داشته باشید که اگر مدارک موردنیاز برای سفر ناقص باشد سفارت مدارک را بازمی‌گرداند و ویزایی صادر نمی‌شود.

۴- مدارک موردنیاز برای صدور ویزای عراق چیست؟

زمانی که برای قطعی کردن ثبت نام به کارگزاری امور زیارتی مراجعه می‌کنید باید مدارکی را ارائه دهید، این مدارک عبارت‌اند از:
* پاسپورت + کپی آن (حداقل ۶ ماه اعتبار پاسپورت).
* شناسنامه + کارت ملی + کپی از هر دو.
* دو قطعه عکس ۳*۴ رنگی با پس‌زمینه‌ی سفید
* مدارک مربوط به اشتغال.
* گواهی و بیمه‌نامه سلامت و پزشکی.

اگر مدارک شما کامل باشد، ویزای شما ظرف ۴ روز کاری صادر می‌شود!

۵. سفارت عراق در ایران کجاست؟

اگر شما هم جزو زائران اربعینی هستید، شاید اطلاعات سفارت عراق به دردتان بخورد! توجه داشته باشید که می‌توانید در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۰۰ برای امور مربوط به ویزا اقدام کنید.

آدرس سفارت عراق: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان دمشق، خیابان شهید مظفر، پلاک ۱۶۴۰.

تلفن سفارت عراق: ۸۸۹۳۸۸۶۶-۰۲۱

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار