کد خبر: ۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
با تصویب دستورالعمل جدید ورود هواپیما
به فاصله کمتر از یکماه پس از رونمایی از دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی و تاکید وزیر راه بر اعمال محدودیت در خرید هواپیما، معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی از تصویب دستورالعمل جدید خرید و اجاره هواپیما خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از تسنیم، اواخر آذرماه سال‌جاری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری علیرضا جهانگیریان در حاشیه مراسم رونمایی دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی گفته بود:در آیین‌نامه جدید کفایت شرکت‌های هواپیمایی به لحاظ مالی سرمایه‌ای و صلاحیت‌های بازرگانی به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی موجود باید ضوابط دستورالعمل جدید را رعایت کنند، بیان کرد: طی مهلتی که به ایرلاین‌های داخلی داده‌ایم آنها موظف هستند شرایط خود را با دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی تطبیق دهند. براساس ضوابط این دستورالعمل هر ایرلاین داخلی باید حداقل 5 هواپیما داشته باشد.

جهانگیریان با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی برای پروازهای بین‌المللی باید 5 هواپیما با مشخصات و استانداردهای بین‌المللی داشته باشند، بیان کرد: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند تا براساس یک سقف مشخص بلیت را به صورت چارتر به فروش برسانند.

این در حالی است که معاونت استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب دستورالعمل جدید خرید و اجاره هواپیما خبر داد و گفت: با تصویب دستورالعمل جدید از این پس تنها به هواپیماهای با سن زیر 15 سال اجازه اجاره یا خرید داده می‌شود.

حمید حبیبی با بیان این‌که دستورالعمل قبلی به دلیل وجود تبصره هایی، هواپیماهای با عمر بیش از 30سال وارد کشور می‌شد، افزود:هر چند محدودیت هایی روی سن هواپیما ایجاد شده اما براساس آئین نامه جدید مراحل اداری کاهش و مراحل ورود و پذیرش هواپیما تسهیل شده است.

وی ادامه داد: در گذشته ورود 50درصد هواپیماها به کشور با دریافت معافیت از رئیس سازمان هواپیمایی کشوری صورت می گرفت که احتمال اعمال برخی سلایق شخصی در روند ورود وجود داشت اما با تصویب دستورالعمل جدید هم اکنون مشخصات ورود هواپیما شفاف شده است.

وی تاکید کرد: همچنین امکان بازرسی هواپیماها در داخل وجود دارد و چنانچه شرکتی متقاضی ورود هواپیما به کشور باشد می تواند بازرسی را در داخل انجام دهد. هر چند براساس دستورالعمل جدید ورود هواپیما که هم اکنون به تصویب شورای عالی هواپیمایی رسیده است باعث می شود حجم سرمایه گذاری برای ایرلاین افزایش یابد اما در راستای ارتقا کیفیت و کاهش سن ناوگان هوایی کشور، به طور حتم رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، هم‌اکنون فقط 15 درصد از ناوگان هوایی کشور کمتر از 15 سال سن دارند و مابقی هواپیماها بین 15 تا 40 سال از تولید آنها می‌گذرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار