کد خبر: ۸۴۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
عطف به گزارش درج شده با موضوع"بررسی صنعت بیمه در ایران" در روزنامه شرق مورخ ۹۸/۰۶/۲۸ در صفحه چهارم، متن زیر برای استحضار و درج در آن روزنامه برابر با قانون مطبوعات، درخصوص موضوع درج شده شرکت بیمه دی، ارسال می گردد.

ضمن تشکر از گزارش نویس محترم روزنامه که دغدغه صنعت بیمه را به قلم آورده است، عطف به گزارش تهیه شده به اطلاع می رساند؛
شرکت بیمه دی در سال ۱۳۹۷ با فروش ۳۵،۸۷۳ میلیارد ریال حق بیمه به عنوان سومین شرکت بیمه در کشور (دومین شرکت بیمه خصوصی) توانسته پس از اخذ تائیدیه کفایت ذخایر فنی از بیمه مرکزی ج.ا.ایران و طبق صورتهای مالی حسابرسی شده به سود ۱۰۲۸ میلیارد ریالی دست یافته و در مجمع عمومی خود بین سهامداران سود تقسیم نماید.
این در شرایطی است که در حال حاضر بزرگترین قرارداد بیمه درمان تکمیلی کشور (قرارداد بنیاد شهید و امور ایثارگران) با حق بیمه ای بالغ بر ۳۱،۹۸۰ میلیارد ریال بر اساس موازین فنی بیمه ای توسط این شرکت صادر شده و با واگذاری ۹۵ درصد آن نزد بیمه مرکزی ج.ا.ایران و شرکت بیمه ایران بصورت اتکایی، مدیریت می شود.
حال آن که تحلیل منتشر شده از سوی آن خبرگزاری صرفاً بر اساس آمار حق بیمه و خسارت پرداختی منتشره در سایت کدال بورس (آمار حق بیمه صادره و خسارت ۴ ماهه سال ۹۸ ) صورت گرفته و بسی جای تعجب دارد که چگونه در تحلیل صورت گرفته، حق بیمه های عاید نشده سال ۹۷ که هنوز به حسابهای سال ۹۸ منتقل نشده و همچنین ذخایر خسارت معوق بیمه ای که در حسابهای سال گذشته منظور شده و خسارت های پرداخت شده سال جاری را پوشش می دهد، مد نظر قرار نگرفته و نتایج غیرواقعی استخراج شده است.
انتظار می رود رسانه های معززی مثل روزنامه وزین شرق، با نقد منصفانه، موجب تقویت صنعت بیمه که نیازمند اعتماد عمومی است شود، نه با انتشار تحلیل های غیرکارشناسی موجب تخریب صنعت بیمه گردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: