کد خبر: ۸۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از مفقود شدن یک نفر و تخریب چندین پل بر اثر بارش شدید باران و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در مناطقی از استان خبر داد.

رضا اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر بارش شدید باران، دو کارگر مرغداری در روستای سه ساز صومعه‌سرا که از محل کار خود در حال برگشت بودند، براثر بالاآمدن آب و جاری‌شدن سیلاب در رودخانه، از روی پل به داخل آب سقوط کردند که البته با کمک مردم، یک نفر از آنان نجات یافت اما هنوز از سرنوشت کارگر دیگر، خبری در دست نیست.
وی اظهار کرد: پل روستای شبخوسلات املش تخریب شده و یک پل در حال ساخت نیز در تنیان صومعه‌سرا زیر آب رفته و تخریب شده است.
به گفته مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان، در تاسکوه ماسال به سمت ییلاق اولسبلانگاه، آبگرفتگی موجب مسدود شدن راه رودسرشد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان توصیه کرد که مردم از توقف در حریم رودخانه‌ها و نهرهای خروشان بپرهیزند.
یونس محمودی فرماندار املش نیز از تخریب پل شبخوسلات این شهرستان بر اثر بارندگی‌های شدید خبر داد و گفت: با تخریب این پل در بخش رانکوه، ارتباط سه روستای گرکرود، گلستان‌سرا و رودگوابر قطع شده است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های مالی و جانی، پل‌های روستاهای لگموج، شکرپس و خرشتم تا اطلاع ثانوی مسدود است.
وی اضافه کرد: یک واحد مرغداری نیز در روستای کشکلایه املش دچار آبگرفتگی شده و تلفاتی بر جای گذاشت.به دنبال بارش شدید باران، معابر شهری املش دچار آبگرفتگی شده و رانش زمین در روستای هلوسرای بخش رانکوه این شهرستان اتفاق افتاد.
باران راه ارتباطی چهار روستای شهرستان تنکابن را
 مسدود کرد
بارش شدید باران علاوه‌بر طغیان رودخانه «چشمه کیله» در مرکز شهر تنکابن، راه ارتباطی چهار روستای این شهرستان را هم مسدود کرد.
معاون امور هماهنگی فرماندار تنکابن اظهار داشت: بر اثر بارش شدید باران راه ارتباطی روستاهای بوتندان و کاوی ملک نیز تخریب شده است.
حسن باقری افزود: برای‌ترمیم و بازسازی این مسیر روستایی نیروهای راهداری با تجهزات به منطقه اعزام شدند تا هرچه زودتر نسبت به بازگشایی آن اقدام کنند.
وی گفت: همچنین مسیر روستای یوسف‌آباد هم بر اثر بارندگی شدید بسته شد. معاون فرماندار تنکابن افزود:  پل باکسی توکله دهستان سلیمان‌آباد نیز دچار آسیب شده و ‌تردد از روی آن تا اطلاع ثانوی ممنوع است و‌ تردد از سمت غرب به سلیمان‌آباد مسدود شده و در محور دیگر مشکل خاصی وجود ندارد.
وی افزود: این‌بارش علاوه‌بر آبگرفتگی برخی از خیابان‌های شهر تنکابن، منطقه بالا شیرود و کوچه‌های اطراف آن را نیز دچار آبگرفتگی کرد.
بارندگی به تاسیسات زیربنایی تالش
 خسارت وارد کرد
بارش شدید باران باعث بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی خیابان‌ها و تخریب چند نقطه از جاده‌های روستایی شهرستان تالش شد.
فرماندار تالش گفت: به دنبال بارندگی‌های شب شنبه، در شهر چوبر تالش ۷۰ متر از خیابان شهید زردپور، دو نقطه از جاده روستای دهنه طولارود، یک نقطه از جاده روستای پی سرا و یک نقطه از جاده سراه گاه بخش مرکزی تخریب شد. سید عیسی مهدوی افزود: براثر بارش شدید باران و تخریب قسمتی از جاده روستای دهنه طولارود، گاز ۱۰ خانوار این روستا و در خیابان شهید زردپور چوبر برق ۱۳۰خانوار و گاز ۵۰ خانوار قطع شده و قسمتی از جاده انبوه مشایخ خطبه سرا رانش کرده است.
فرماندار تالش اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان از صبح شنبه مشغول وصل گاز و برق خانوارهای روستاهایی شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار