کد خبر: ۸۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
ضربه فرانک سوئیس به بانکهای جهانی، راه حل بانک مرکزی اروپا براي نجات يورو، فشار اردوغان به بانک مرکزی ترکیه و تور ناموفق مادورو از عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي رود.

به گزارش روزنامه تجارت، ضربه فرانک سوئیس به بانکهای جهانی، راه حل بانک مرکزی اروپا براي نجات يورو، فشار اردوغان به بانک مرکزی ترکیه و تور ناموفق مادورو از عناوين خبري رسانه هاي جهان به شمار مي رود كه در ذيل مي خوانيم.


ضربه فرانک سوئیس به بانکهای جهانی

گاردین : اقدام بانک مرکزی سوئیس در تغییر ندادن ارزش فرانک دربرابر یورو خسارات زیادی به بانکها و بازارهای سهام جهانی وارد کرد. بازاربورس در نیوزلند ، نیویورک و لندن را تکان داد . گزارشها حاکی از خسارتهای میلیونی دویچه بانک آلمان و بارکلیز انگلستان بوده است. ارزش پوند در مقابل یورو نیز افزایش یافت. تصمیم گیری بانک مرکزی سوئیس از دید بسیاری احمقانه توصیف شده است و باعث کمبود شدید نقدینگی گردیده است و باعث شده بسیاری از مشتریان بانکهای سوئیسی از دیگر کشورهای خارجی خسارتهای هنگفتی ببینند و خواهان خروج سرمایه خود هستند.

راه حل بانک مرکزی اروپا براي نجات يورو

فایننشال تایمز: بانک مرکزی اروپا خود را آماده ارائه نمودن برنامه خرید اوراق قرضه می کند تا راه حلی برای نجات کسری مالی و تورم در منطقه پولی یورو باشد. بانک مرکزی دربرابر فشار آلمان نسبت به اطمینان سازی به مالیات دهندگان سرخم کرده است و مذکر شده رویکردش به اقتصاد کشورهای بدهی دهنده کمک می کند و دیگر کشورها ضرر نخواهند کرد. سیاستگذاران در فرانکفورت در انتظار تصمیمی مهم برای تسهیل کمی و بیشتر از آن حمایت 19 عضو اتحادیه از اوراق قرضه خود و تصمیم بانک مرکزی اروپا هستند.

فشار اردوغان به بانک مرکزی ترکیه

حریت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نسبت به سودهای بانکی انتقاد کرده و خواهان کاهش نرخ سود از سوی بانک مرکزی ترکیه شده است . با وجود کاهش قیمت نفت ، اردوغان متعهد شده تا مسائل بانکی را شخصا بررسی کند. اردوغان موضع سختی نسبت به افزایش نرخ سودهای بانکی داشته است. او اعلام کرد با وجودیکه بخش فایننس یکی از بخش های تجارت در ترکیه و مانعی بر سرمایه گذاریهای تازه است. ما باید با ارائه
هزینه های ارزان برای سرمایه گذاران راه مناسبی برای رقابت در عرصه بین المللی را ارائه کنیم.

تور ناموفق مادورو

دیلی استار: رئیس جمهور ونزوئلا «نیکولاس مادورو» تور نفتی خود را به پایان رساند درحالیکه از چین تا روسیه برای تقویت قیمت نفت سفر کرد با این وجود از زمان سفر وی قیمت نفت 8 درصد کاهش داشته است. ونزوئلا که سعی در لابی کردن قیمت نفت با دیگر اعضای اوپک را داشت نتوانست تغییری در قیمت دهد.عربستان سعودی، کویت و امارات بارها تکرارکردند که میزان تولید خود را کاهش نخواهند داد. 95 درصد از درآمد ونزوئلا از معاملات نفتی است کاهش شدید قیمت ها نگرانی نسبت به کاهش ارزش پولی این کشور را بیشتر کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار